به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ عصر روز دوشنبه سی ام اسفند ماه، همزمان با حلول سال 1396، رویدادی شیرین و پرخاطره برای گروه دارویی تامین TPICO رقم خورد و طی مراسمی رسمی دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران ضمن بازدید و افتتاح خط تولید جدید جامدات شرکت داروسازی لابراتوارهای رازک؛ از شصت قلم داروی جدید شرکت های این گروه دارویی نیز رونمایی کرد.

شانزده شرکت زیرمجموعه TPICO‌، از مدت ها قبل مترصد حضور مسئولان ارشد کشور برای برگزاری آئینی جهت رونمایی از شصت قلم داروی جدیدشان بودند؛ با هماهنگی های صورت گرفته قرار بر این شد که این مراسم در شرکت لابراتوارهای رازک صورت پذیرد و طی آن، خط تولید جدید جامدات آن شرکت نیز به شکل رسمی افتتاح شود؛ که این امر سرانجام مقارن با آغازین ساعات حلول سال 1396 اتفاق افتاد و ریاست جمهوری اسلامی ایران به همراه دو وزیر مرتبط مهندس محمدرضا نعمت‌زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت) و دکتر علی ربیعی (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در محیط کارخانه لابراتوارهای رازک حضور بهم رساندند و هر دو آئین به مبارکی آغاز سال جدید به بهترین شکل انجام پذیرفت.  

ارزش داروهای جدیدی که رونمایی شد در صورت جایگزین کردن کامل این اقلام با نمونه‌های مشابه وارداتی، سالانه حداقل 305 میلیارد ریال (بیش از 90 میلیون دلار) بر مبنای قیمت خرید شرکت‌های واردکننده و حداقل 4100 میلیارد ریال (بیش از 125 میلیون دلار) بر مبنای قیمت مصرف‌کننده صرفه‌جویی ارزی به همراه خواهد داشت.

توسعه و تولید این شصت قلم محصول جدید که در دو گروه اصلی مواد اولیه دارویی و محصولات دارویی است توسط شانزده شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین TPICO به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی ایران انجام شده است. این محصولات بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری جدید و صرفاً با استفاده از به کارگیری پتانسیل‌های موجود و ایجاد بهره‌وری بیشتر در شرکت‌های زیرمجموعه گروه دارویی تأمین، به تولید رسیده‌اند.

بر مبنای همین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بعد از بازدید از بخش‌های مختلف خط تولید جدید شرکت لابراتوارهای رازک، برای رونمایی از داروهای جدید حضور یافت و آئین رونمایی آغاز شد. ابتدا دو بانوی کارگر شرحی از فعالیت های خود ارائه داده و از حضور و حمیت دکتر روحانی و تیم همراه برای مشارکت نوروزی قدردانی کردند؛ سپس دکتر نوربخش ریاست سازمان تامین اجتماعی گزارشی از شرح فعالیت های این سازمان در دوران دولت یازدهم ارائه کرد و پس از آن ریاست جمهوری به ایراد سخن پرداخت. ایشان ضمن برشمردن ویژگی های دولت یازدهم، به منتقدان برجام هم پاسخ هایی داد؛ اگر برجام نمی بود، چه می شد؟ عمده بحث ریاست جمهوری در این مراسم بود؛ دکتر روحانی در این مراسم گفت: ملت ایران سال‌ها در آرزوی تورم تک رقمی بود و امروز صبح مرکز آمار، تورم 12 ماهه منتهی به اسفند را 6/8 درصد اعلام کرد؛ این آمار و رونمایی از شصت قلم داروی جدید یک پیام دارد که در سایه تلاش و فعالیت می‌توان گام به گام، از میزان وابستگی ها کاست و در مسیر رفع مشکلات قدم برداشت؛ چنانچه میزان این گونه رونمایی‌ها سال به سال افزایش یابد، و تورم هم مهار شود، این به آن معناست که در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.

اقلام جدید دارویی از نظر دسته‌های درمانی شامل هشت گروه بود:

-داروهای مربوط به سیستم اعصاب: 9 قلم شامل داروهای درمان ام‌اس، صرع، آلزایمر و...

-داروهای ضد عفونت: شش قلم شامل آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد قارچ

-داروهای مربوط به سیستم قلبی عروقی: شش قلم شامل داروهای ضد انعقاد، ضد فشار خون و...

-داروهای مربوط به سیستم هرمونی: چهار قلم شامل داروهای ضددیابت، درمان ناباروری و...

-مکمل‌های رژیمی غذایی: هفت قلم

-داروهای گیاهی: شش قلم

-مواد جانبی و مواد غیرفعال دارویی: شش قلم شامل پلیمرها، مواد روکش‌ قرص‌سازی، آمالگام و...

-و سایر دسته‌ها: بقیه اقلام شامل داروهای ضدسرطان، گوارشی، تنفسی و...

شانزده شرکت دارویی زیرمجموعه TPICO که با محصولات جدید موجب رونق مراسم شدند عبارت بودند از: شرکت های لابراتوارهای رازک، پارس دارو، داروسازی ابوریحان، داروسازی اکسیر، داروسازی زهراوی، داروسازی شهید قاضی، داروسازی فارابی، داروسازی کاسپین، کارخانجات داروپخش، دارویی آترا، آنتی‏بیوتیک سازی ایران، توفیق دارو، ره آورد تامین، شیمی دارویی داروپخش، تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) و اوزان.

 

شایان ذکرست که در این مراسم علاوه بر وزرای یاد شده و دکتر نوربخش، چند تن از وکلای مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند. بانی اصلی این رویداد دکتر محمدرضا شانه ساز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و میزبان مراسم دکتر احمد کرباسی مدیرعامل شرکت لابراتوارهای رازک بودند و مراسم به دلیل مشارکت تعداد زیادی از کارکنان و کارمندان شرکت رازک که به همراه خانواده هایشان حضور یافته بودند، حال و هوایی کاملا صمیمانه و بهاری داشت.

 

 

پایان پیام