به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ سی و یکم اردیبهشت ماه١٣٩٧طی احکامی جداگانه از طرف دکتر محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین  TPICO، دو مدیرعامل جدید در شرکت های این گروه دارویی معرفی و به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

 حکم اول:

دکتر محمد نادری علیزاده به مدیرعاملی داروسازی فارابی منصوب شد.

دکتر نادری عليزاده دارای دكترای داروسازی از دانشگاه علوم پزشكي تهران است، و همچنین دارای دكترای تخصصی Ph.D فارماكولوژی از دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی است.

از سوابق كاری ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد: كارشناس امور دارويی دانشگاه علوم پزشكی ايران، معاون كيفيت و معتبرسازی شركت شيمی دارويی داروپخش، مدرس فارماكولوژی در دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی، عضو هيئت مديره شركت داروسازی سها و مديرعامل شركت آنتی بيوتيك سازی ايران.

حکم دوم:

سیداحمد موسوی مدیرعامل جدید آنتی بیوتیک سازی ایران شد.

او دو مدرک کارشناسی شیمی کاربردی و کارشناسی ارشد شیمی تجزیه خود را از دانشکده شیمی دانشگاه مازندران اخذ کرده است. 21 سال سابقه کار صنعتی (ماده اولیه دارویی) و ۱۵ سال سابقه تدریس در حوزه های دانشگاهی در رشته های شیمی و فنی و مهندسی دارد. کارشناس آزمایشگاه مرکز تحقیقات صنایع دفاع (۱۳۷۷– ۱۳۷۵) و عضو کمیته کیفیت هلدینگ ماده اولیه دارویی تأمین اجتماعی (۱۳۸۸– ۱۳۸۷) از جمله فعالیت ها و سوابق اوست. موسوی به تمام معنا اما یک نیروی اصلی کار در شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران بوده و مسیر رشد را در این شرکت طی کرده است. مروری بر سوابق وی این موضوع را اثبات می کند:

 رئیس آزمایشگاه آنالیز دستگاهی، مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت، مسئول فنی و تضمین کیفیت، نماینده مدیریت و مدیر اجرایی سیستم مدیریت یکپارچه، رئیس کمیته تدوین استراتژی، مدیر کارخانه و عضو و رئیس هیئت مدیره شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران، از سمت های پیشین موسوی در آنتی بیوتیک سازی است.

 

  • اصلاحاتی موثر در فارابی خواهیم داشت

 

گفت و گویی با دکتر محمد نادری علیزاده درباره فعالیت های او در شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران و برنامه های آتی در فارابی کرده ایم که ماحصل پاسخ های وی را می خوانید.

دکتر نادری علیزاده:

 ● شركت آنتی بیوتیک سازی ایران در آن زمان (وقتی که من تحویلش گرفتم) مشمول ماده ۱۴۱قانون تجارت (یعنی ورشكسته) شده بود.

 ● زيان انباشته و مشكلاتی عديده داشت و در گردش مالي و پرداخت حقوق پرسنل نیز مشکلاتی لاینحل.

● اکنون پس از حدود ۴ سال فعاليت و با حمايت های سازمان تامين اجتماعی و به ویژه تی پی کو، تلاش و اتحادی مثال زدنی میان مديران و كارگران ایجاد شده که مرهون همدلی همه مجموعه است.

 ● آن سال ها ما با ايجاد تغييرات عمده در تكنولوژی های توليد، توسعه محصول و اصلاحات در ساختار مالی، موفق شدیم بر ورشکستگی غلبه کنیم و آن را شکست دادیم.

 ● مفتخریم که امروز شركت آنتی بيوتيك سازی ايران به شركتی سودده تبديل شده و در چهارمين دوره رتبه بندی شركت های زيرمجموعه شستا، حائز رتبه اول شدیم و موفق به دريافت تنديس سيمين.

 نادری درباره برنامه هایش در داروسازی فارابی می گوید:

 من سرتیتر و اهم برنامه هایم در شركت داروسازی فارابی را به ترتیبی که هست خواهم گفت و با توجه به وضعیت موجود، تغییراتی موثر پیش رو خواهد بود.

 ● افزايش سهم بازار. مديريت قيمت تمام شده. خروج شركت از زيان. اصلاح ساختار مالي. اتمام پروژه هاي نيمه كاره. تغيير در سبد محصول. توانمندسازی سرمایه های انسانی و ...

 شایان ذکرست پیش از این دکتر بدخشیان عهده دار مسئولیت مدیرعاملی در شرکت داروسازی فارابی بود.

 

  •  آنتی بیوتیک سازی متحول خواهد شد

 

 گفت و گوی دوم ما با سیداحمد موسوی درباره برنامه های آتی وی در آنتی بیوتیک سازی ایران است.

سخنان موسوی پس از حذف سوال ها:

 ● همان ابتدای امر استراتژی های شرکت را با توجه به مسیر طی شده در چند سال گذشته و موفقیت های حاصله مورد بازبینی قرار خواهم داد و با توجه به وضعیت کنونی، رسالت و چشم انداز شرکت و اهداف کلان و خرد را بازتعریف و بهترین استراتژی ممکن را انتخاب خواهم کرد.

 ● اصلاح و بهسازی اتاق های تمیز واحدهای تولید به منظور برآورده سازی اصول GMP و تضمین کیفیت محصولات، ترمیم و بهسازی خطوط تولید و واحدهای پشتیبانی تولید به منظور اطمینان از استمرار تولید حداکثری در برنامه های من گنجانده شده است. همچنین بهینه سازی سیستم تصفیه پساب صنعتی و واحد تصفیه آب به منظور رعایت آخرین استانداردهای روز کشور در خصوص موارد زیست محیطی و تولید دارو، اصلاحات و قدم های بعدی در آنتی بیوتیک سازی ایران خواهد بود. البته احداث و بهره برداری از واحد چند منظوره جهت تولید چندین محصول جدید نیز در دستور کار است.

 ● تکریم و ارج نهادن به نیروی انسانی و پیاده سازی نظام های تشویق و ارتقا مناسب، و همچنین پیاده سازی سیستم مدیریت دانش جهت ارتقا سطح دانشی کارکنان از اولویت های مهم خواهد بود؛ و فرآهم نمودن بستر انتقال دانش و تجربه، بررسی و برنامه ریزی در خصوص کمبودها و نقصان در حوزه های تخصصی ضروری مورد نیاز حال و آینده شرکت از طریق تشکیل کمیته های تخصصی منابع انسانی و بهره گیری از مشاوران مجرب در این حوزه از دیگر برنامه های پیشاروی آنتی بیوتیک سازی است.

 ● استفاده حداکثری از ظرفیت های عملیاتی شرکت و تولید محصولات در ظرفیت های اسمی و تلاش در جهت افزایش ظرفیت های موجود، همچنین افزایش راندمان های تولید محصولات همراه با کاهش مصرف مواد اولیه و جایگزینی مواد، موضوع بعدی تغییرات است.

● همچنین به کارگیری ابزارهای مدیریتی کارآمد در حوزه های مختلف مالی، منابع انسانی و بهره وری، توسعه محصول و کسب وکار، پیاده سازی برنامه جامع با نگاه به دانش و تجربه کنونی شرکت و امکانات بالقوه موجود در توسعه مرزهای دانشی جدید و توسعه محصولات شرکت مورد توجه عمیق است.

 ● نیم نگاهی هم به روزآمدکردن و بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های در تولید محصولات کنونی شرکت به منظور افزایش سود آوردی و کیفیت تولیدات و کاهش و یا حذف آلایندگی زیست محیطی، و ورود به حوزه های جدید تولید مواد اولیه دارویی خواهیم داشت، و من امیدوارم در تمام موارد ذکر شده با پشتیبانی همکارانم، قدم هایی موثر برداریم.

 پایان پیام