به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ لارس ربین سورنسن مدیرعامل شرکت نوو نوردیسک به عنوان یکی از سه مدیرعامل برتر سال برگزیده شد؛ او می گوید:

- اگر بخواهم صادقانه بگویم، در کسب‌ و کار من، موفقیت بیش‌ از آن چه مردم بخواهند باور کنند، به‌کار تیمی وابسته است.

- من 34 سال برای شرکتم کار کرده‌ و رهبری عملیاتی بوده‌ام. همواره هم مجبورم خودم را تغییر دهم، تا از عملکرد خوب در کار فنی با تخصص ویژه، به رهبری کل‌نگر تغییر کنم و سپس دائما مورد چالش قرار بگیرم.

- اگر یک شرکت حس هدفمندی را منتقل کند، افراد می‌توانند در سفری که سال‌ها یا حتی دهه‌ها طول بکشد، با هم و با آن ها همراه شوند.

- هر کاری انجام می‌دهیم نه تنها باید در ارزیابی مسائل مالی ریشه داشته باشد، بلکه باید با ارزش‌های ما همگام باشد و ما را در شناخت هدف مان به عنوان یک شرکت، به هم نزدیک‌تر کند.

- در منطقه اسکاندیناوی یک ساختار مالکیتی خیلی ویژه وجود دارد. بخش عمده شرکت من تحت مالکیت یک بنیاد است که هفتاد درصد حق رای دارد. به نظر من این نوع ساختار مالکیتی امکان تفکر خیلی بلندمدت را ایجاد می‌کند. بسیاری از شرکت‌های منطقه اسکاندیناوی در نتیجه این رویکردست که جهانی شده‌اند. البته نواقصی هم وجود دارد، از جمله این که هیات ‌مدیره این نوع شرکت‌ها آن قدر قوی نیستند تا مدیریت را به چالش بکشند. اما ما توانسته‌ایم موفق باشیم، چون من بدون هیچ ترسی به سهامداران می‌گویم که ما نظرگاه های بلند مدت برای شرکت داریم.

- صنعت دارو همواره بحث‌برانگیز بوده است. وجهه ما هم مانند شرکت‌های صنایع تسلیحاتی و دخانیات چندان خوب نیست. چون ما از بیماری مردم پول درمی‌آوریم، روی حیوانات آزمایش می‌کنیم و دستکاری‌های ژنتیک انجام می‌دهیم. بنابراین برای ما این مساله موضوع جدیدی نیست. ما سال‌ها تلاش کرده‌ایم اعتماد مردم را جلب کنیم؛ و البته همیشه هم در این کار موفق نبوده‌ایم. کاری که باید انجام دهیم این است که در مورد اهداف مان کاملا شفاف عمل کنیم و به مردم اطمینان دهیم که فقط به فکر غنی کردن خودمان نیستیم و به جامعه هم اهمیت می‌دهیم.

- من موافقم که پاداش مدیران باید بر اساس عملکرد بلندمدت آن ها باشد.

- تاثیر من به واسطه همکاری با تیم مدیریت در 15 تا 20 سال آینده ارزیابی خواهد شد و تنها همان موقع است که می‌توانند بگویند چقدر انتخاب‌های درستی داشتم. من مخالف بت ساختن از مدیران هستم. کار ما یک تلاش تیمی است و صادقانه بگویم موفقیتی که در طول دوره تصدی‌ام به دست آوردم تا حد زیادی مرهون تصمیم‌گیری‌های مدیران قبلی بوده است.

شایان ذکرست که نوو نوردیسک Novo Nordisk نام شرکتی دانمارکی است، که در سال 1923 با نام نوردیسک تاسیس شد و در سال 1989 پس از ادغام با شرکت نوو اینداستری، به بزرگترین تولیدکننده داروی دانمارک، تبدیل شد.

 

به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3915

 

انتهای پیام