به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ براساس یافته های جدید حوزه درمان و سلامت، مصرف ویتامین E در ابتلا به بیماری ذات‌الریه در افراد میانسال بنابر سبک زندگی‌شان، تأثیراتی متفاوت دارد.

نتایج تحقیقات دانشگاه هلسینکی فنلاند، نشان می دهد که مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین E می‌تواند خطر ابتلا به بیماری ذات‌الریه را در بیش از یک چهارم مردان میانسال سیگاری که ورزش هم نمی‌کنند افزایش، و در مردان هم سن و سال که ورزش کرده و سیگار نمی‌کشند، کاهش دهد.

این نتایج در نشریۀ تغذیۀ انگلیسی(British Journal of Nutrition)  به چاپ رسیده، و حاکی از آن است که سبک زندگی در نحوۀ واکنش بدن به دریافت مکمل‌ های خاص تأثیری بسزا دارد.

محققان در فاصلۀ سال‌های 1985 و 1993، سبک زندگی گروهی از مردان بین پنجاه تا 69 ساله را مورد مطالعه قرار دادند، و مشخص شد که مصرف ویتامین E خطر ابتلا به ذات‌الریه را در مردانی که دخانیات مصرف کرده و ورزش نمی کرده‌اند، 68 درصد افزایش داده‌است؛ اما همین تحقیق می گوید؛ افرادی که مصرف دخانیات در آن‌ها بسیار پایین بوده و ورزش می کرده‌اند، با مصرف ویتامین E خطر ابتلا به بیماری ذات‌الریه در ایشان 69 درصد کاهش پیدا کرده است.

محققان هشدار دادند ویتامین E نباید به عنوان مکمل برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای همۀ افراد تجویز شود.

انتهای پیام