به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ مدیرعامل شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق‌دارو، طی گزارشی از مجموعه پژوهش‌های عملیاتی و دستاوردهای این شرکت، از رشد بی سابقه 243 درصدی تولید مقداری (همگن شده) در توفیق‌دارو از 1.673.706 گرم در سال 1397 به 5.747.013 گرم در سال 1398 در مدت چهار‌ ماهه انتهایی سال 98 خبر داد.

تولید 9 محصول این شرکت در سه ماهه چهارم سال 98، رکورد تولید 5 سال اخیر را جابه‌جا کرده است.

محمدامین رضوانفر، در ادامه به افزایش بهره‌وری تولید گلاتیرامر استات، داروی ضد سرطان لتروزول و نیز داروی آتراکوریوم بزیلات برای اولین بار اشاره کرد و با توجه به رکوردهای تولیدی، تاکید کرد که جهش تولید عملاً از 6 ماهه دوم سال 98 در توفیق‌دارو اتفاق افتاده است.

وی از تولید صنعتی ریواروکسابان و رفع مشکل اندازه ذره‌ای و حلالیت ماده مؤثره در فرمولاسیون نهایی پس از 5 سال  و نیز پپتیدهای دارویی از طریق کوتاه‌سازی فرآیندهای سنتز و خالص‌سازی به‌طور متوسط از 4 ماه به 1 ماه نیز خبر داد.

 

مدیرعامل توفیق‌دارو در پایان به خروج شرکت از وضعیت زیان‌ده در پایان شش ماهه اول سال و تبدیل به وضعیت سود ده در پایان سال 98  در کنار  تحقق 107 درصدی بودجه سال مذکور و افزایش سود خالص 123 درصدی نسبت به میزان پیش‌بینی شده در پایان سال اشاراتی داشت.

 

همچنین شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق‌دارو از محصولات جدید خود، پمالیدوماید، تریفلونامید، سترورلیکس، فنتانیل زیر زبانی و رمی فنتانیل تزریقی ، سانیتینیب، داساتینیب و نیلوتینیب  در ابتدای سال 99 با حضور دکتر محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی کرد.

پایان پیام