به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو، سال ۱۳۹۷ سالی دشوار از منظر اقتصادی برای مردم بود و اما به‌رغم فشارهای چند جانبه، از نیمه دوم سال، رفته رفته از فشارها کاسته شد و سرانجام مردم به روزهای پایانی رسیدند و اکنون سال سخت، نفس‌های آخرش را می‌کشد.

فرشاد ملک‌وند، مدیرعامل هلدینگ داروپخش، از مدیران ارشد و کاریزماتیک صنعت داروی کشور است که دفتر کارش دقیقاً در طبقه دوم ساختمان ۸۱ در خیابان ناهید غربی و در همان ساختمان هلدینگ تی‌پی‌کو واقع است؛ کم ‌حرف می‌زند و اهل عمل و مدیریت و مدارای فنی و علمی است. با او که شرکت‌های گروه داروپخش را زیر نظر دارد و مدیریت می‌کند، درباره وضعیت کلی عملکردها، گپی زده‌ایم که در پی می‌آید.

ملک‌وند درباره نقطه ثقل فعالیت‌های کلی گروه در سال ۱۳۹۷ گفت:

کار اقتصادی کردن، با عنایت به این‌که دغدغه‌های مردم را هم بخواهیم لحاظ کنیم، آن‌هم در شرایط فعلی کاری بسیار دشوار است. من فکر می‌کنم نقطه ثقل و یکی از موفقیت‌های اصلی گروه دارویی تامین در سال ۱۳۹۷ این بود که هم توانست کارهای اقتصادی خود را سر و سامانی بخشد و هم این‌که در تامین دارو؛ که جزو دغدغه‌های اصلی مردم بود؛ موفق عمل کرد. سال ۹۷ سالی بود که مردم نگرانی‌های زیادی درباره کمبود دارو داشتند و این گروه دارویی کشور، موفق شد اطمینان خاطری به مردم بدهد که سال سخت، با آرامشی قابل ذکر به پایان برسد. من البته مدیریت ویژه و موفق دکتر محمد رضوانی‌فر را هم در هدایت این مجموعه بسیار دخیل می‌بینم و فکر می‌کنم به دلیل همین ویژگی‌های منحصربفردی که داشت، هدایت مجموعه‌ای عظیم‌تر (شستا) را به‌عهده گرفت.

مدیرعامل داروپخش در ادامه افزود:

در سال ۱۳۹۷ این گروه دارویی هم به اهداف اقتصادی‌اش رسید و هم از عهده آن رسالت و تعهد اجتماعی‌اش برآمد و از این نظر ، به گمان من، همه نیروهای این مجموعه باید که به خودشان ببالند.

ملک‌وند با اشاره به اصول حاکمیت شرکتی ادامه داد:

ما در حاکمیت شرکتی چهار اصل مهم داریم که موظف به رعایت هر چهار اصل هستیم؛ مسئولیت‌پذیری، تلاش در جهت انجام مسئولیت، شفافیت و انصاف در کار. به‌نظر من و بدون هرگونه تعارفی، مجموعه مدیریتی این گروه دارویی در سال ۱۳۹۷جوری عمل کرده که جزو شرکت‌های موفق در حاکمیت شرکتی بوده‌ است.

مدیرعامل داروپخش همچنین با اشاره به رکن اصلی موفقیت‌های این مجموعه بزرگ در سال ۹۷ گفت:

من می‌خواهم از نیروی انسانی فعال مجموعه خودمان هم یادی کنم، نیروی انسانی ما واقعاً نمونه‌اند، به‌رغم مشکلاتی که جامعه ما در سال ۹۷ با آن دست به گریبان بود، و بالاخره هر کسی مسائل شخصی و گرفتاری‌های خودش را هم دارد، نیروی انسانی شاغل در این مجموعه، بدون چشمداشت‌های مالی صرف، به آن اهداف متعالی نگاه کرده و جوری کار کرده‌اند که در پایان، همه ما به داشتن این سرمایه‌ها و مدیران بی‌توقع و کم‌توقع مفتخریم. من شاهدم که این همکاران ما، تحت هر شرایطی با جان و دل، کار خود را انجام می‌دهند و برای همین است که اکنون می‌توان ادعا کرد که ما کار گروهی را در یک گروه بزرگ دارویی کشور به خوبی تعریف کرده‌ایم؛ از آن کارگر ساده کارخانه بگیریم تا آن مدیر ارشد، همه‌ی این مجموعه بزرگ با درک شرایط موجود، کار گروهی منسجم و هدفمند را تعریف کرده‌اند؛ و من واقعاً آرزو دارم با همن حمیت و یکدستی در کار، سال ۱۳۹۸را هم آغاز و طی کنیم و در استقامت و ایمان به راهی که می‌رویم، هرگز کم نیاوریم.

ملک‌وند در پایان ضمن آرزوی داشتن سالی پربار برای همه مردم و همکاران صنعت داروسازی کشور، افزود:

من برای صنعت داروی کشورمان چشم‌اندازی خوب و مثبت می‌بینم، شک نکنیم. حداقل از طرف خودمان می‌توانم بگویم که تدارکات خوبی برای سال آتی دیده شده و احساس می‌کنم سال ۱۳۹۸حتی بهتر از سال فعلی باشد و امیدوارم که خداوند هم یاری کند و وضعیت عمومی کشور روز به روز بهتر از قبل شود.

پایان پیام