1401/08/05

تولید 30 مولکول اولیه دارویی در توفیق دارو

جلوگیری از فرار مغزها با ارتباط موثر دانشگاه با صنعت

مدیر عامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو در جریان بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت دارو پخش، گفت: ارتباط موثر دانشگاه با صنعت موجب جلوگیری از فرار مغزها و ایجاد انگیره و امید در جوانان خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر سید داور سیادت مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو در این جلسه با اشاره به نامگذاری امسال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" گفت: ارتباط دانشگاه با صنعت موضوع بسیار مهمی است که امیدواریم امسال بتوانیم از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت استفاده کنیم.

وی افزود: ما در توفیق دارو همواره دو موضوع شفاف سازی و مبارزه با فساد و ارتباط با دانشگاه را سرلوحه کار خود قرار داده ایم. ارتباط موثر دانشگاه با صنعت موجب جلوگیری از فرار مغزها و ایجاد انگیره و امید در جوانان خواهد شد.

دکتر سیادت به تاسیس این شرکت بعنوان شرکتی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: توفیق دارو از سال 77 در راستای اهداف کشور تاسیس و عهده دار دو وظیفه تحقیق و توسعه در کشور شد.

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو به تولید گلاتیرامر استات در این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت توفیق دارو با همت همکاران و دانشمندان خود توانست برای اولین بار در کشور این دارو را تولید و انحصار این دارو را از کشور اسراییل خارج کند.

وی افزود: 30 مولکول اولیه دارویی کشور توسط توفیق دارو تولید می شود که این مهم موجب کاهش خروج ارز و واردات دارو می شود.

دکتر سیادت با اشاره به ظرفیت ها و دانش موجود  در شرکت توفیق دارو، گفت: متاسفانه علیرغم دارا بودن ظرفیت و دانش لازم در این شرکت بدلیل نبود امکانات فیزیکی لازم خصوصا در بخش داروهای ضد سرطان و سایت هازارد مشکلات فراوانی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق دارو افزود: این شرکت دارای بخش های مختلف تحقیق و توسعه و اموزشی است، که امیدواریم بتوانیم نه تنها برای مجموعه شستا بلکه برای کل کشور این مهم را فراهم کنیم.