1401/08/01

تحقق 106 درصدی برنامه فروش تماد در نیمه نخست 1401

معاون فروش و بازاریابی تماد؛

معاون فروش و بازاریابی شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) گفت: در نیمه نخست امسال با تحقق 106 درصد هدف فروش ریالی براساس بودجه مصوب موفق شدیم با رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رکورد 5947 میلیارد ریال فروش برسیم.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، عباس محمودیان با اشاره به اینکه تماد بزرگترین تولیدکننده ماده موثره دارو در ایران و خاورمیانه است و در دو سایت البرز و مشهد محصول تولید می‌کند و از گروه تیپیکو، گروه شفادارو، گروه برکت، گروه اکتوور، گروه سیناژن، گروه کوبل دارو و ... مشتریان متعددی در زمینه تامین مواد اولیه دارویی دارد، توضبح داد: در شش ماهه نخست 1401 رکوردهای جدیدی در تاریخ تماد ثبت شد. در نیمه نخست امسال با تحقق 106 درصد هدف فروش ریالی براساس بودجه مصوب موفق شدیم با رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رکورد 5947 میلیارد ریال فروش برسیم. از این میزان فروش 5000 میلیارد ریال مربوط به فروش داخلی و مابقی مربوط به صادرات بود. فروش داخلی نیز نسبت به مدت مشابه در سال قبل 20 درصد افزایش یافت که این رقم قابل توجه و معنی‌دار است.
 
وی عنوان کرد: کاهش معنادار هزینه‌های فروش و بازاریابی، سود حاصل از فروش را برای تماد و سهامدارانش افزایش داده است. در بخش فروش داخلی که به سه حوزه API و Semi Finished و محصولات نهایی تقسیم‌بندی می‌شود، در حوزه API و  Semi Finished با فروش 4154 میلیارد ریال هدفمان را 102 درصد محقق کردیم و در این حوزه فروش نسبت به مدت مشابه در سال قبل 10 درصد افزایش یافت. در حوزه فروش محصولات نهایی که عمدتا محصولات نهایی نارکوتیک هستند نیز 136 درصد رشد فروش نسبت به مدت مشابه در سال قبل داشتیم و فروش تقریبا 2.3 برابر شد. در عین حال سطح تخفیفات و هزینه‌های فروش و بازاریابی در مدت مشابه در سال قبل بیش از 27 درصد بود که این رقم را امسال به 11.75 درصد کاهش دادیم، یعنی بیش از نصف تخفیفات کاهش یافت و بیش از 2.3 برابر فروش افزایش یافت.
محمودیان خاطرنشان کرد: در زمینه محصولات نهایی، در حوزه فروش محصولات گروه مایعات نارکوتیک نهایی با فروش 647 میلیارد ریالی، رشد 138 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بدست آمد. همکاران بخش صادرات تماد نیز در شش ماهه نخست سال جاری دستاوردهای خوبی داشتند که از جمله می‌توان به صادرات 946 میلیارد ریالی و تحقق 80 درصدی بودجه امسال در شش ماهه نخست اشاره کرد. همچنین بازارهای جدید صادراتی شامل کانادا، ونزوئلا، کلمبیا، برزیل و گویان در قاره آمریکا باز شدند و همچنین به دنبال گسترش بازار در آسیای میانه و در کشورهای روسیه، قزاقستان و ارمنستان هستیم. ورود به بازارهای غیر مخدر و توسعه صادرات محصولات نهایی از جمله برنامه‌های شش ماهه دوم امسال در تماد هستند.
معاون فروش و بازاریابی تماد اعلام کرد: در شش ماهه دوم امسال 9 محصول جدید به عنوان مولکول‌های جدید به سبد دارویی تماد در بخش محصولات نهایی و API و Semi Finished اضافه خواهند شد. این محصولات استراتژیک هستند و باعث افزایش تاب‌آوری ملی می‌شوند.