تأمین 24/ «دکتر قیصرزاده» در سمینار یک روزه هم اندیشی مدیران عامل دارویی تامین، تضمین کیفیت محصولات را در گرو تخصص و اتخاذ نگاه مدرن به تولید دانست و گفت: دستیابی به کیفیت بالا با ضمانت و ایمنی استاندارد محصولات دارویی نیازمند تدوین راهکارهای و سیاست های خاص است که هلدینگ دارویی تامین اجتماعی نیز معتقد است که راه اندازی یک سیستم تضمین کیفیت کارآ و موثر به تدوین راهکارهایی نیازمند است.

به گزارش تامین 24، وی در معرفی راهکارهای هلدینگ بیان کرد: همکاری و هم اندیشی با مدیران عامل هر شرکت از اولویت های هلدینگ است و به منظور تدوین و راه اندازی ساختار سازمانی در شرکت ها، ارتباط گام به گام با مسوولان کلیدی شرکت ها را آغاز کرده است. وی تطابق دادن سیستم و چارت سازمانی تضمین کیفیت با خواسته های رگولاتوری را راهکار بعدی هلدینگ عنوان کرد و افزود: هر سیستمی که تدوین می شود به طور شفاف با خواسته ها و رویکردهای رگولاتوری (سازمان غذا و دارو ) و دستگاه های ذیربط باید تطابق داشته باشد.
قیصرزاده با تاکید بر ضرورت راهکار تداوم همکاری و ارتباط مداوم با مسوولان کلیدی حساس گفت: ارتقای تبادل اطلاعات و هم اندیشی با مسوولان کلیدی شرکت ها و اجرای برنامه های تشویقی از سوی هلدینگ ها در سال جدید برای شرکت های پیشگام یکی دیگر از راهکارهای هلدینگ در راه اندازی سیستم کارا و موثر تضمین کیفیت است.
وی برگزاری بازرسی GMP از سوی شرکت های ثالث را یکی از برنامه ها هلدینگ اعلام کرد گفت: در راستای بازرسی های جدید از 20 شرکت تولید کننده مواد اولیه، در گام اول انتخاب یک شرکت تولید کننده محصول نهایی و مواد اولیه به عنوان نمونه کار بازرسی خواهد شد.
قیصر زاده ارزیابی وضعیت خط و محصول موردنظر، انجام ممیزی عملیاتی، چگونگی و روش تهیه گزارش ممیزی ارزیابی گزارش ها و ارایه اقدامات اصلاحی در زمینه GMP در سطوح کلیه واحدها و بخش های شرکت های زیر مجموعه را از برنامه های در دست اقدام هلدینگ اعلام کرد.
وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی سیستم فارماکوویژیلانس در شرکت های تابعه هلدینگ گفت: این سیستم به عنوان دانش و فعالیت های مربوط به شناسایی، ارزیابی شناخت و درک درستی از پیشگیری عوارض ناخواسته یا عارضه دیگر به دارو است و هلدینگ دارویی تامین اجتماعی به عنوان یک بخش بزرگ در حفظ منافع عام و دخیل در سلامت مردم خود را متعهد به این سیستم می داند .
مشاور اجرایی تضمین کیفیت هلدینگ دارویی تامین راه اندازی مراکز آزمایش های بالینی را یکی از طرح های در دست اقدام هلدینگ اعلام کرد و گفت: این حرکت برای حصول اطمینان از تصمیمات اتخاذ شده در خصوص ایمنی و اثربخشی دارو ، واکسن و تجهیزات پزشکی برای استفاده عموم مردم انجام شده است که بتوان با تکیه بر مطمین ترین شواهد اطمینان موردنظر حاصل شود و هلدینگ نیز تصمیم دارد که در این زمینه گام های موثری بردارد.
قیصرزاده در معرفی برنامه آموزشی سال جاری هلدینگ گفت: چگونگی انجام GMP از نظر بازرسی داخلی هر شرکت، بسط و توسعه Share pointدر هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه، چگونگی پیاده سازی عناصر تضمین کیفیت، ادامه آموزش های فارماکوویژیلانس، آموزش در زمینه مطالعات بالینی مهم ترین مباحث آموزشی هلدینگ در سال جاری خواهد بود.
وی با تاکید بر تمایل هلدینگ بر ادامه برگزاری کارگاه های آموزشی بیان کرد: هلدینگ هیچ کوتاهی در این زمینه نداشته است و قصد ندارد برای شرکت های زیر مجموعه دستوالعمل یا نسخه ای برای استقرار سیستم تضمین کیفیت صادر کند اما با اشتیاق کامل، علاقه مند برقراری ارتباط و تعامل دوطرفه برای پیشبرد اهداف کلان هلدینگ است.