به گزارش امور رسانه ای تی پی کو: همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، دکتر دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر عبدالهی اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو و ... در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در این همایش و در خصوص مشکلات پیش آمده برای صنعت داروی کشور گفت: در دولت یازدهم اقتصاد دارو مورد بی‌مهری قرار گرفت.

وی افزود: اگر پرداختی به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی با این روال ادامه پیدا کند، اصل آسیب را مردم می‌بینند؛ پرداختی با همین روال، در نهایت روی کیفیت دارو و تجهیزات پزشکی تأثیر می‌گذارد؛ اگر دارو و تجهیزات از نوع مرغوب نباشد طبعاً مردم آسیب می‌بینند.

دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز در ادامه این همایش گفت: میانگین ذخیره دارویی کشور بیش از هشت ماه است، برخی دارو‌ها کمتر از این میزان، برخی بیشتر و تنها در بعضی موارد ذخیره دارویی در مرز هشدار قرار دارد، اما این که اعلام می‌شود در برخی دارو‌ها کمتر از سه ماه ذخیره دارویی داریم، این حرف‌ها جنبه سیاسی دارد و مردم نباید نگران شوند، ضمنا کمبود‌های دارویی ما در حد همان ۳۰ تا ۴۰ قلم است.

عبدالهی‌اصل معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان غذا و دارو نیز از دیگر سخنرانان مراسم بود، او گفت: راه‌حل مشکل کمبود دارو، تامین بدهی‌های شرکت‌هاست نه تامین دارو از شرکت‌های فوریتی؛ البته در برخی داروهای مورد نیازمان کمبود وجود دارد؛ در حال حاضر برخی شرکت‌ها ۶۰۰ روز و برخی از آن ها ۳۰۰ روز از بدهی‌هایشان مانده است و این موضوع می‌تواند در آینده نزدیک تبدیل به یک بحران شود.

پایان پیام