1403/03/19

دارویی جدید در سبد دیابتی تماد قرار گرفت

شرکت تماد موفق شد ماده موثره سیتاگلیپتین فسفات را در مقیاس صنعتی تولید نماید.

شرکت تماد؛ بزرگترین تولید کننده مواد موثره دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشور و یکی از شرکت های گروه دارویی تامین ( TPICO) موفق شد ماده موثره سیتاگلیپتین فسفات را در مقیاس صنعتی تولید نماید.
 
دکتر یحیی میرزایی مدیر عامل شرکت تماد گفت: 
سیتاگلیپتین به دلیل اینکه باعث افت قند خون نمی‌شود برای بیماران دیابتی مسن و افرادی که دارای دیابت ملایم هستند، موثر است. متاسفانه با گسترش روزافزون شمار مبتلایان به بیماری دیابت، متاثر از سبک زندگی شهری نیاز کشور به این دارو بیشتر شده است و شرکت تماد به عنوان تامین کننده ماده موثره دارویی و پاسخ گویی به نیاز کشور برای تولید محصول نهایی این دارو، در واحد تحقیق و توسعه، به دانش فنی تولید این ماده موثره دست یافته و این دستاورد برای خانواده تماد و ذینفعان ارزش افزوده ارزشمندی را به همراه داشته و در نظام سلامت کشور گام موثری می باشد.
 
مدیر عامل شرکت تماد افزود:
ماده موثره پر مصرف متفورمین و پیوگلیتازون در سبد داروهای درمانی دیابت و کنترل کننده قند خون در تماد تولید می شود و هم اکنون محصول دیگری از این سبد در پایپ لاین (آماده بهره برداری) قرار گرفته است و به زودی وارد بازار خواهد شد.
 
جا دارد از همکاران ارزشمند واحدهای تحقیق و توسعه به دلیل ایجاد دانش فنی و توسعه سبد محصولات تماد و واحد پایلوت در تولید صنعتی این محصول و سایر کارکنان شریف تماد که با کار مضاعف و رویکرد جهادی در جهت تحقق رشد تولید تلاش های موثری دارند، تشکر و قدردانی نمایم.