1402/07/26

تکمیل زنجیره تامین در تماد

شرکت تولید مواد اولیه داروپخش با تکمیل زنجیره تامین به ویژه در خصوص برخی از محصولات راهبردی، برنامه ریزی موثری را برای نیازهای دارویی کشور در 6 ماهه دوم سال 1402 صورت داده است.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد) بزرگترین تولید کننده مواد موثره دارویی نارکوتیک و غیر نارکوتیک کشور و یکی از شرکت های گروه دارویی تامین (TPICO) با تکمیل زنجیره تامین به ویژه در خصوص برخی از محصولات راهبردی، برنامه ریزی موثری را برای نیازهای دارویی کشور در 6 ماهه دوم سال 1402 صورت داده است که نتایج آن در حوزه نظام سلامت کشور به زودی قابل رصد می باشد.

دکتر میرزائی مدیر عامل شرکت تماد گفت: هدف گذاری تماد جهت تامین مواد اولیه در برنامه 6 ماهه دوم سال جاری 40 میلیون دلار است که تا کنون 60 درصد آن محقق شده و تامین مابقی حدواسط های دارویی بستگی به چگونگی و زمان تخصیص ارز دارد، که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو تا پایان امسال انجام شود.
خرید های ارزی هم انجام شده و انتظار داریم که در ارسال سوئیفت از سوی کارگزار تسریع گردد. البته تا کنون همکاری ها و مساعدت های خوبی از طرف سازمان غذا و دارو بوده و لازم می دانم از همکاران گرامی این سازمان هم تشکر نمایم.

مدیر عامل تماد از ثبت سفارش های قابل ملاحظه ای توسط تیم بازرگانی این شرکت خبر داد و گفت: مواد اولیه استامینوفن و سیپروفلوکساسین از محصولات راهبردی در حوزه انسانی و فلورفنیکل از دسته داروهای دامی هستند که کل نیاز شرکت های دارویی کشور را تا پایان سال 1402 تامین خواهیم نمود. این خبر خوب را هم می توان داشت که هدف گذاری ما در استامینوفن، تامین 80 درصد مواد موثره این محصول پر کاربرد و مورد نیاز کشور می باشد که تا اسفند ماه امسال محقق خواهد شد که در نوع خود ثبت رکوردی جدید است.

دکتر میرزایی از برنامه ریزی کلان تماد در توسعه سبد محصولات و تکمیل زنجیره تامین توضیحات بیشتری را ارائه کرد و گفت: متفورمین پودر یکی دیگر از محصولات راهبردی است که 50 درصد نیاز کشور را تا پایان سال جاری تامین خواهیم کرد.

وی افزود: در حوزه دانش فنی و تکمیل زنجیره تامین هم اقدامات بسیار موثر و جدیدی برداشته شده است که در آینده نزدیک به آن خواهیم پرداخت.
دکتر میرزائی افزود: تا خرداد ماه 1403 کلیه نیازهای این شرکت را به لحاظ تامین مواد اولیه بررسی، ثبت سفارش و به نوعی پرونده آن را بسته ایم و هم اکنون در مرحله برنامه ریزی تامین کل نیاز سال 1403 این شرکت هستیم.