1402/07/15
دکتر حسین عطار سرپرست هلدینگ تیپیکو، در بازدید از ژلاتین کپسول:

انتظار می رود با راه اندازی خطوط جدید تولید، نیاز داروسازان کشور به پوکه کپسول مرتفع شود

صبح روز شنبه پانزدهم مهرماه، دکتر حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو با استقبال مدیرعامل و کارکنان از شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو؛ صبح روز شنبه پانزدهم مهرماه، دکتر حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو با استقبال مدیرعامل و کارکنان از شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بازدید کرد، در این دیدار سرپرست جدید هلدینگ سرمایه گذاری دارویی تامین و میهمانان همراه در جریان روند تولید محصولات و ظرفیت های تولیدی شرکت قرار گرفتند.

در این دیدار، دکتر حسین عطار، سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو همراه با دکتر لطفی، دکتر توکلان، دکتر عابدینی و دکتر وهاب دانشجو از مدیران ارشد هلدینگ تیپیکو از بخش های مختلف شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بازدید و از نزدیک در جریان روند تولیدات و محصولات شرکت قرار گرفته و با کارکنان شرکت گفتگو کردند.

از جمله بخش های مهم این بازدید، واحد تحقیق و توسعه (R&D)، خطوط تولید و مراحل پیشرفت توسعه خطوط و گفتگو با مدیران و کارکنان شرکت بود که در حین آن، مدیران شرکت به ارائه توضیحات پرداختند.

دکتر حسین عطار؛ ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی مدیریت، متخصصین و کارکنان شرکت اظهار داشت؛ لازم است برنامه ریزی مناسبی در جهت تامین حداکثری پوکه کپسول و کاهش هزینه های تمام شده تولید صورت پذیرد و با توجه به افزایش تقاضا از سوی شرکت های تولید کننده، انتظار می رود با خرید تجهیزات به روز و راه اندازی خطوط جدید تولید که در برنامه توسعه شرکت ژلاتین است، بتوانیم بهتر از گذشته نیاز داروسازان کشور به پوکه کپسول را مرتفع کنیم.

دکتر رامین رمضانی کلمر؛ مدیر عامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران نیز ضمن قدردانی از حمایت دکتر حسین عطار در خصوص تسریع در روند پیشرفت توسعه خطوط تولید، ابراز امیدواری کرد، تا اسفند ماه سال جاری پروژه توسعه خطوط تولید شرکت تجهیز و تکمیل شود و در مجموع با 16 خط تولید بتوانیم بخش قابل توجهی از نیاز شرکت ها به این ماده اولیه دارویی را برطرف نماییم.

مدیر عامل ژلاتین کپسول در ادامه افزود؛ در گذشته ما توانستیم نیاز کل کشور را تأمین کنیم، اما از سال 1398 به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه ای که علیه کشورمان عزیزمان تحمیل شد، این نیاز افزایش یافت و برای ما چالش‌هایی را در جهت تامین مواد اولیه و تجهیز دستگاه ها ایجاد کرد. اما با تلاش شبانه روزی همکاران بنده در واحدهای مختلف شرکت توانستیم بخش قابل توجهی از مشکلات را رفع نموده و در حال حاضر تا 70 درصد از نیاز کشور به پوکه کپسول را تأمین ‌کنیم و امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که برندی با کیفیت برتر جهانی هستیم. شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در حال حاضر از نظر حجم تولید، در رتبه 18 رده‌بندی جهانی قرار دارد، اما از نظر کیفیت تولیدی محصولات، قطعاً جزء 5 شرکت برتر جهان محسوب می‌شود.

دکتر رمضانی، درباره برنامه‌ها و اهداف توسعه ای شرکت نیز اظهار داشت: در سال 1400، با توجه به افزایش چشمگیر نیازهای کشور، ما برنامه‌های توسعه‌ای چهارگانه را در دستور کار قرار دادیم. تمامی بسترهای مورد نیاز برای افزایش تولید به دقت فراهم شد و ان شاء الله تا اسفند ماه 1402، دو خط تولید به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و با اخذ مجوزهای لازم در سال آینده نیز دو خط دیگر را به بهره‌برداری خواهیم ‌رساند.

شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران اولین تولید کننده پوکه سخت ژلاتینی در ایران از سال 1376 تا کنون همواره حامی و پشتیبان شرکت های دارویی بوده و با رعایت اصول GMP، بومی سازی دانش روز جهانی، رعایت استانداردهای جهانی و قیمت گذاری رقابتی توانسته سالانه معادل 6/5 میلیارد عدد پوکه کپسول ژلاتینی تولید نماید.

گزارش تصویری