1402/07/06
در بازدید معاون اول رئیس جمهور از چتر تیپیکو در نمایشگاه ایران فارما مطرح شد:

تاکید دکتر مخبر بر استفاده از ظرفیت تیپیکو در مواقع اضطرار دارویی کشور

دکتر مخبر ضمن ابراز خرسندی از توانمندی شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو، افزایش ظرفیت های تولید در این مجموعه دارویی در مواقع اضطرار را خواستار شد.

معاون اول رئیس جمهور در بازدید از چتر تیپیکو در نمایشگاه ایران فارما ضمن ابراز خرسندی از توانمندی شرکت‌های تپیکو، بر استفاده از ظرفیت این هلدینگ در مواقع اضطرار دارویی کشور تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی تیپیکو، چتر نمایشگاهی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در هشتمین نمایشگاه ایران فارما، دومین روز خود را با میزبانی از معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت آغاز کرد.
دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که برای بازدید از نمایشگاه بین المللی ایران فارما در مصلای امام خمینی حضور یافته بود، همراه با دکتر بهرام عین الهی در چتر تیپیکو حضور یافت. معاون اول رئیس‌جمهور در بازدید از چتر تیپیکو و غرفه‌ شرکت‌های تابعه این هلدینگ بر رشد تولید و حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد.
دکتر مخبر ضمن ابراز خرسندی از توانمندی شرکت‌های تابعه هلدینگ تیپیکو، افزایش ظرفیت های تولید در این مجموعه دارویی در مواقع اضطرار را خواستار شد.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی صنعت دارویی کشور، ارائه آخرین تحولات و دستاوردهای صنعت دارو ایجاد شده بر ایجاد بستر لازم جهت انتقال دانش فنی و ضرورت ایجاد بستر لازم برای افزایش تولید در کشور تأکید کرد.
دکتر عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو که میزبانی دکتر مخبر و دکتر عین الهی و هیئت همراه را بر عهده داشت، درخصوص شرکت های تحت پوشش این هلدینگ دارویی گفت: گروه دارویی تامین، ۲۸ زیرمجموعه دارد که حدود 20 درصد محصولات تولیدی، ۴۰ درصد مواد اولیه دارویی، 55 درصد سرم کشور و حدود 90 درصد انسولین کشور را تولید می‌کند.
وی همچنین از برنامه این هلدینگ برای افزایش تولید سرم خبر داد و بیان داشت: افزایش ظرفیت‌های تولیدی سرم برای مواقع ضروری و بحرانی را در دست اقدام داریم و تا دوسال آینده این طرح محقق خواهد شد.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۲) از روز گذشته در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز شده و تا فردا 7 مهرماه ادامه خواهد داشت.

گزارش تصویری