1402/07/05
دکتر عطار مطرح کرد:

تعامل تیپیکو با سازمان غذا و دارو برای رفع کمبودهای دارویی کشور

دکتر حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو بر تعامل این هلدینگ با سازمان غذا و دارو برای رفع کمبودهای دارویی کشور تاکید کرد.

دکتر حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو بر تعامل این هلدینگ با سازمان غذا و دارو برای رفع کمبودهای دارویی کشور تاکید کرد.
 
به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر حسین عطار سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو در نخستین روز هشتمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما در چتر تیپیکو حضور یافت و پذیرای مسئولین و مهمانان مختلف هدینگ دارویی تامین بود.
 
دکتر عطار در حاشیه حضور در چتر تیپیکو در نمایشگاه ایران فارما با بیان اینکه کارگران و مدیران شرکت های تابعه این هلدینگ مثل همیشه و شبانه روزی در حال خدمت‌رسانی و تولید داروهای مورد نیاز کشور هستند، گفت: با تلاش مضاعف همکاران عزیزمان در تمامی شرکت‌های تابعه به دنبال جبران کمبودهای دارویی کشور هستیم.
 
وی افزود: برای تحقق این هدف مهم به طور مرتب بازار را رصد می کنیم و در حال تعامل با سازمان غذا و دارو هستیم  و تا حدی که مقدور شرکت‌های ما باشد سعی می‌کنیم در 6 ماهه دوم سال کمبود دارویی متوجه مردم نشود.
 
سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو در ادامه با اشاره به موضوع تخصیص ارز شرکت‌های دارویی، گفت: تامین ارز به تدریج در حال انجام است اما اگر تامین ارز مورد نیاز شرکت‌های مهمی همچون هلدینگ تیپیکو زودتر انجام شود و پروسه تخصیص کوتاه تر شود و مسئولین امر همکاری بیشتری داشته باشند، تولید با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و داروهای مورد نیاز مردم زودتر در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
 
دکتر عطار در خصوص وضعیت صادرات تیپیکو نیز گفت: قطعا مجوز صادرات داروهای مورد نیاز کشور را نخواهیم داد اما داروهای مزاد بر نیاز کشور را صادر خواهیم کرد.
 
وی در مباحث مطرح درباره قیمت دارو نیز اظهار داشت: قطعا هر چه قیمت دارو به سمت متعادل شدن حرکت کند برای صنعت بهتر است. قیمت دارو به نسبت جیب مردم بالاست اما نسبت به هزینه های صنعت پایین است و در واقع باید یک قیمت متعادلی باشد تا هم چرخ این صنعت مهم بچرخد و هم مردم در خرید آن دچار مشکلات نشوند که البته در این بین نقش بیمه ها بسیا رمهم است و بخشی از این کار به عهده بیمه هاست.
 
سرپرست و عضو هیئت مدیره تیپیکو در خصوص تاخیر بیمه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش نیز گفت: امیداویم این نهادها همکاری بهتری داشته باشند تا تامین مالی شرکت‌های ما زودتر انجام شود.
 
دکتر عطار در پایان تصریح کرد: در حال تعامل و تهاتر با دانشگاه‌های علوم پزشکی هستیم تا پرداخت‌ها زودتر انجام شود.