1402/04/26

امضای تفاهم نامه همکاری توفیق دارو با پژوهشگاه ابن سینا

تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی میان شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و پژوهشگاه ابن سینا امضا شد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، صبح دوشنبه 26 تیرماه 1402تفاهم‌نامه همکاری فی مابین شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و پژوهشگاه ابن سینا با حضور دکتر سید داور سیادت مدیرعامل شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق‌دارو و دکتر صادقی رییس پژوهشگاه ابن سینا امضاء شد.
این تفاهم نامه جهت گسترش هرچه بهتر فعالیت‌های علمی، فناورانه، تحقیقاتی، تولیدی و آموزشی و همچنین استفاده از توانمندی‌های بالقوه و بالفعل دو شرکت منعقد گردید.
اهم موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین، تدوین موضوعات مشترک پژوهشی و فناوری، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال، اجرای سمینارها و کارگاه‌های آموزشی به صورت مشترک و ... می‌باشد.
دکتر سیادت مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو در ابتدای این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسات و امضای این تفا‌هم نامه‌ها، از اقدامات خوب پژوهشی که در پژوهشگاه ابن سینا صورت گرفته است، تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تحقیقاتی داروی کشور است، افزود: این مجموعه از سال 78 به عنوان یکی از مهمترین شرکت های هلدینگ دارویی تامین (تیپیکو) در زمینه‌های تحقیقاتی داروهای HI-TECH و توسعه و راه اندازی خط‌های تولید دارو برای هلدینگ تیپیکو می‌باشد.
مدیرعامل شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو اظهار داشت: این مجموعه در تولید داروهای Peptic  بدلیل ارز بری بالا و زود بازده بودن محصول بسیار عالی عمل کرده است، همچنین سایت تولید داروهای هازارد و داروهای آنتی‌کنسر یکی از مهمترین بخش‌های تحقیقاتی، تولیدی این شرکت است که شرکت‌هایی مثل سیناژن و عبیدی و ... مشتریان تولید مواد اولیه این محصولات هستند.
دکتر سیادت در پایان هدف شرکت توفیق دارو را دریافت سالانه  ۱۰ پروانه ی ساخت و تولید دارو جدید اعلام کرد.
دکتر صادقی رییس پژوهشگاه ابن سینا نیز در این جلسه، با بیان اینکه این گونه تفاهم‌نامه‌ها نیاز کشور برای حذف موانع بین صنعت و دانشگاه است، بزرگترین چالش بعد از شناسایی مواد اولیه را تولید محصول دانست و بیان داشت: با توجه به فضاهای کاری بسیار مناسب شرکت توفیق دارو در این زمینه، امکان حل  این چالش وجود دارد.
رییس پژوهشگاه ابن سینا گفت: باید زمینه‌های جلوگیری از ناامیدی دانشجویان را با توجه به شرایط فعلی با استفاده از این امکانات و ایجاد فضای کار و استقبال از طرح های نوآورانه ایجاد نمود.
وی ضمن اعلام آمادگی در تمام زمینه های همکاری گفت: ما تولید کننده نیستیم ، ما در قسمت تحقیقات اولیه و انتقال دانش فنی، می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم و این همکاری برد برد باید باشد که برای سرعت بخشیدن به کار باید این نشست‌ها بیشتر برگزار شود که برای دستیابی به این مهم، چند مدل همکاری پیشنهاد می‌گردد.
شایان ذکراست، دراین جلسه که تعدادی از معاونان و مدیران شرکت تحقیقاتی و مهندسی توفیق‌دارو و پژوهشگاه ابن سینا حضور داشتند، نیز به بیان نقطه نظرات خود در خصوص همکاری مشترک دو شرکت پرداختند.
انتهای پیام/