1402/03/01

گام مهم تیپیکو در صادرات

در بازدید دکتر عبدالباری عمر رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان از شرکت پارس دارو بر افزایش صادرات داروهای ایرانی به افغانستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، عصر دوشنبه 25 اردیبهشت ماه دکتر عبدالباری عمر، رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان و هیئت همراه با حضور در شرکت داروسازی پارس دارو از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی تامین، ضمن بازدید از خطوط تولیدی شرکت، در جلسه ای با مدیرعامل هلدینگ تیپیکو شرکت کردند.
در این برنامه، ابتدا در جلسه‌ای دکتر سهیلی مدیرعامل شرکت پارس دارو، ضمن خوش آمد به دکتر عبدالباری عمر و هیئت همراه، از حضور میهمانان افغانستانی در شرکت پارس دارو ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: کشور دوست و برادر افغانستان به عنوان یک کشور همزبان قرابت‌ها و اشتراکات فرهنگی فراوانی دارند و در زمینه صادرات دارو نیز این کشور در اولویت برنامه صادراتی ما قرار دارد.
بعد از صحبت‌های دکتر سهیلی، رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان و هیات همراه از سایت‌های تولیدی جامدات و نیمه جامدات شرکت پارس دارو بازدید کردند و در جریان روند تولیدات این شرکت قرار گرفتند.
بعد از بازدید و برنامه نماز و ناهار، جلسه‌ای با حضور دکتر منصور نکوئی‌نیا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین و میهمانان در سالن کنفرانس شرکت پارس دارو برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر عبدالباری عمر رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان از ایران به عنوان کشور دوست و برادر نام برد و اظهار داشت: هم اکنون داروهای بیش از 50 شرکت داروسازی ایران در افغانستان ثبت شده است.
وی با بیان برخی مشکلات موجود در تبادلات دارویی میان دو کشور، خواستار برگزاری جلسات بیشتر برای رفع موانع موجود شد و از طرف ایرانی برای حضور در کشور افغانستان جهت توسعه روابط فی مابین و بررسی بازار دارویی این کشور دعوت به عمل آورد.
رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان با تشریح وضعیت بازار دارویی و شرکای تجاری این کشور، ابراز امیدواری کرد تا سهم ایران از بازار دارویی افغانستان افزایش داشته باشد.
در ادامه این جلسه، دکتر منصور نکویی نیا مدیرعامل هلدینگ دارویی تامین، ضمن معرفی این هلدینگ، اظهار کرد: هلدینگ تیپیکو بزرگترین هلدینگ دارویی ایران محسوب می شود و قدمت برخی شرکت‌های این هلدینگ به بیش از 65 سال می رسد.
وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی در بخش صادرات تیپیکو وجود دارد، گفت: صادرات به کشور افغانستان در اولویت برنامه صادراتی ما قرار دارد و مطمئن باشید موارد مدنظر شما در نظر گرفته شده و تمامی الزامات GMP در صادارت به افغانستان به صورت کامل رعایت خواهد شد.
لازم به ذکر است، این سفر هیئت افغانستانی بعد از سفر چند ماه گذشته دکتر عباد وزیر بهداشت افغانستان به ایران و در راستای افزایش همکاری های فیمابین حوزه دارو و سلامت صورت گرفته است.
انتهای پیام/