1401/11/26
با هدف توسعه بازارهای صادرات؛

شرکت‌های ماده موثره ساز تیپیکو در نمایشگاه بین‌المللی مغرب‌فارما

نمایندگان شرکت‌های ماده موثره ساز تیپیکو با هدف توسعه صادرات محصولات خود در نهمین نمایشگاه بین‌المللی مغرب‌فارما 2023 در کشور الجزایر حضور یافتند.

 به گزارش روابط عمومی تیپیکو، با توجه به پتانسیل های صادراتی موجود، تجریه موفق صادرات محصولات دانش بنیان و فناورانه و همچنین پیرو آنالیز بازار و تحقیقات صورت گرفته بر روی بازار دارویی کشور الجزایر و سایر کشورهای منطقه شمال آفریقا، نمایندگان شرکت‌های ماده موثره ساز تیپیکو با هدف توسعه صادرات محصولات خود در نهمین نمایشگاه بین المللی مغرب فارما 2023 در کشور الجزایر (7 تا 9 فوریه 2023) حضور یافتند.
با توجه به اینکه این نمایشگاه مهم ترین نمایشگاه تخصصی دارو در منطقه شمال آفریقا محسوب می شود، حضور نمایندگانی از کشور ایران، به عنوان اولین حضور یک هیات ایرانی در این رویداد بین المللی، علاوه بر نمایش دستاوردها و توانمندی های دارویی کشور عزیزمان و همچنین هلدینگ داروئی تامین (تیپیکو)، منجر به ایجاد ارتباطات ارزشمندی با بازار داروئی آن حوزه مهم گردید.
حضور چند شرکت ماده موثره ساز از تیپیکو (توفیق دارو، تولید مواد اولیه داروپخش (تماد)، شیمی داروئی داروپخش و آنتی بیوتیک سازی ایران) به صورت مشترک در این نمایشگاه، علاوه بر نمایشی از دستاوردهای این هلدینگ استراتژیک در بازار داروئی داخل کشور، ظرفیتی برای حضور این شرکت ها در بازارهای بین المللی محسوب می گردد. نمایندگان این شرکت‌ها علاوه بر برگزاری جلسات متعدد در حاشیه نمایشگاه با شرکت های داروسازی الجزایری و تونسی، مذاکره با شرکت های بازرگانی بین المللی فعال در آن حوزه، موفق به برگزاری نشست هایی با دیپلمات‌های سفارت ایران در الجزایر به عنوان تسهیل کننده و تسریع کننده روابط تجاری ایران با آن کشور و همچنین برگزاری جلسه با وزیر داروسازی کشور الجزایر شدند.
کشور الجزایر به عنوان بزرگترین کشور قاره آفریقا که در شمال غربی این قاره واقع شده و دین رسمی آن اسلام و مذهبشان تسنن است، با جمعیت حدود 44 میلیون نفر و وسعت حدود 2 میلیون و 381 هزار کیلومتر مربع یکی از کشورهای با اهمیت بالا در آن منطقه به شمار می رود. همچنین این کشور با برخورداری از شرکت های داروسازی داخلی که بیش از 70 درصد مواد موثره خود را به صورت وارداتی تامین می نمایند، یکی از کشورهای پیشرو در صنعت دارویی قاره آفریقا و دارای پتانسیل صادراتی محسوب می شود.