1401/08/25
در دیدار مدیرعامل تیپیکو با مدیر هلدینگ بیودلتا کشور ونزوئلا مطرح شد:

حضور تیپیکو در بازارهای دارویی ونزوئلا

در دیدار مدیرعامل تیپیکو با مدیرانی از بخش‌های صنعت دارو و وزارت کشاورزی کشور ونزوئلا بر توسعه همکاری مشترک و حضور تیپیکو در بازارهای دارویی ونزوئلا تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، صبح دوشنبه 23 آبان 1401، دکتر منصور نکویی‌نیا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با  "جوان مونتی‌یا " از مدیران وزارت کشاورزی ونزوئلا و "لیلیانجل لوسنا" مدیر هلدینگ بیودلتا ونزوئلا دیدار کرد.
این دیدار به همت سفارت ونزوئلا در تهران و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفت. دکتر نکویی نیا مدیرعامل هلدینگ تیپیکو در این دیدار ضمن معرفی این هلدینگ و تاریخچه 60 ساله برخی از شرکت‌های تابعه آن، سهم 30 درصدی تیپیکو از بازار دارویی ایران، صادرات به بیش از 40 کشور در 5 قاره جهان، بیش از 100 خط تولید متنوع با بیش از 1500 قلم محصول مختلف، سهم 60 درصدی از بازار سرمایه کشور در بخش دارویی و همچنین تولیدات دامی در سه شرکت گروه و تولید 50 درصدی مواد اولیه کشور اشاره نمود.
وی ابراز امیدواری کرد با توانمندی‌هایی که در تیپیکو به عنوان بزرگترین هلدینگ دارویی ایران وجود دارد، در مرحله اول بخشی از  داروهای مورد نیاز کشور ونزوئلا را تأمین و در مراحل بعد نسبت به تولید مشترک داروها در خطوط دارویی کشور ونزوئلا اقدام شود تا در نهایت کشور بتواند بازارهای دارویی آمریکای لاتین نقش موثری را ایفا کند.
لیلیانجل لوسنا مدیر هلدینگ بیودلتا ونزوئلا هم در این دیدار با بیان اینکه این شرکت بصورت تعاونی است و مدیریت 28 شرکت زیرمجموعه در زمینه بانکداری، اجرای پروژه، تولید کود و پروبیوتیک‌های حیوانی و گیاهی و.. را بر عهده دارد، علاقه مندی خود را جهت سرمایه گذاری تولید محصولات دارویی و توسعه این بخش در کشور ونزوئلا بیان کرد.
در این دیدار مقرر شد، برای مباحث فنی و تخصصی در روزهای آتی جلسات دیگری برگزار شود.