1401/08/05

وزیر تعاون در بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش مطرح کرد:

تبلور شعار سال در مجموعه دارویی تامین

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت کارخانجات داروپخش با بیان اینکه مجموعه دارویی تامین و شرکت های زیر مجموعه منشا عالمانه ای دارد، گفت: این منشا عالمانه یعنی تبلور شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری فرمودند.
به گزارش روابط عمومی تیپیکو، صبح پنجشنبه 5 آبان ماه، دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیات همراه با حضور در شرکت کارخانجات داروپخش از واحدهای مختلف و خطوط تولید این شرکت بازدید کردند.
دکتر مرتضوی پس از این بازدید در نشستی با مدیران این مجموعه، شرکت کرد. در این نشست که مهندس بازیان مدیرعامل شستا، دکتر نکویی نیا مدیرعامل تیپیکو، دکتر علیمراد مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش، دکتر کوچکی مدیرعامل شرکت شیمی دارویی داروپخش، دکتر سیادت مدیرعامل شرکت مهندسی تحقیقاتی توفیق دارو و تعدادی از معاونین تیپیکو و مدیران ارشد شرکت داروپخش حضور داشتند، دکتر مرتضوی وزیر تعاون در سخنانی ضمن تسلیت حادثه در حرم حضرت احمدبن موسی در شیراز، گفت: متاسفانه این حادثه جانسوز قلب همگان را آزرده کرد، امیدوارم خون این شهدای مظلوم موجب ریشه کن شدن جریانات استکبار جهانی شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از تلاش ها و خدمات مجموعه دارویی تامین، گفت: در بازدیدی که امروز داشتم امید در قلبم شکوفا و بارور شد. امروز ما در این مجموعه نه تنها شاهد تحقیق و پژوهش بلکه شاهد تامین نیازهای دارویی و تولید مواد اولیه و توزیع مناسب آن هستیم.
دکتر مرتضوی با بیان اینکه مجموعه دارویی تامین و شرکت های زیر مجموعه منشا عالمانه ای دارد و علم در آن حاکم است، افزود: این منشا عالمانه یعنی تبلور شعار امسال که مقام معظم رهبری فرمودند تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که به عینه تحقق این شعار را در مجموعه دارویی وزارت تعاون ملاحظه کردیم.
وی بیان داشت: امروز شاهد تحقق شعار مقام معظم رهبری در مجموعه های دارویی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودیم. ظرفیت اسمی مناسبی که در این مجموعه وجود دارد نه تنها بستر شکوفایی و خودکفایی و تامین نیاز داخلی را فراهم کرده بلکه امکان صادرات به کشورهای هدف نیز وجود دارد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از حضور نیروهای توانمند و فعال در این مجموعه دارویی، گفت: نوآوری های این عناصر مستعد، جوان ، خلاق و پویا موجبات مسرت و بستر شکر از خداوند رحمان را فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه در این فصل پاییز ، متاسفانه ویروس آنفلانزا مشکلاتی را ایجاد کرد و بخشی هم ناهماهنگی در تامین و توزیع وجود داشت، تصریح کرد: خوشبختانه با دستور رئیس جمهور و همت همکاران در شرکت‌های تولیدی مشکلات تولید آنتی بیوتیک و سرم تا حد زیادی رفع شده و در مدت کوتاهی به صورت ریشه ای حل خواهد شد.
دکتر مرتضوی گفت: امروز با راه اندازی بخش جدید سرم در شرکت داروبخش، 3 میلیون واحد سرم ماهانه تولید می‌شود، که با توجه به فعالیت در روزهای تعطیل و سه شیفته، تولید سرم تا پایان سال به حدود 6 میلیون بطری خواهد رسید که این موجب خرسندی و قابل تقدیر و تشکر است.
وی در پایان با بیان اینکه مجموعه دارویی وزارت تعاوت، کار و رفاه اجتماعی 50 درصد نیاز کشور در تولید مواد اولیه و 30 درصد تولید و توزیع دارویی نیاز کشور را بعهده دارد، گفت: وزارت تعاون، وزارت مردم است و نگاه ما در این مجموعه تولید برای مردم است و بر آن هستیم تا با دست توانمند شما این مهم را به تحقق هرچه بیشتر برسانیم.

گزارش تصویری