1401/07/23

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک تیپیکو و دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله

در بازدید از شرکت توفیق دارو انجام شد؛

در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله از شرکت تحقیقات و مهندسی توفیق دارو، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و دانشگاه بقیةالله به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و هیات همراه از شرکت تحقیقات و مهندسی توفیق دارو از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ دارویی تامین بازدید کردند.

در بخشی از این برنامه بازدید که دکتر منصور نکویی نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، دکتر محسن منشدی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی تیپیکو، دکتر محمدمسعود علیمراد مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش، دکتر سیادت مدیرعامل شرکت توفیق دارو و برخی از مدیران تیپیکو و دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله حضور داشتند، تفاهم نامه همکاری مشترک میان شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله به امضا رسید.

در این جلسه دکتر منصور نکویی نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیان اینکه خوشبختانه امروز به نقطه ای که سالیان سال آرزوی آن را داشتیم، رسیده ایم، گفت: ما یک جامعه نخبه 1350 نفری در مجموعه تیپیکو داریم که در راستای ایجاد امینت و سلامت جامعه در تلاش هستند.

وی افزود: یکی از وظایف ما در راستای پیشرفت علمی کشور، فراهم سازی امنیت فکری و اقتصادی است. امیدواریم با همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و مجموعه تیپیکو بتوانیم این بستر لازم را فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، در سخنانی از شرکت توفیق دارو به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های اقتصادی و تولید دارویی کشور نام برد و با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک میان تیپیکو و دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله گفت: امیدوارم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم همکاری خوبی میان دانشگاه و صنعت فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله حدود 400 عضو هیات علمی دارد، افزود: سرعت رشد این مجموعه و حضور جوانان علاقه مند به علم و دانش در آن ایجاب می‌کند تا ارتباط خوبی با صنعت داشته باشیم.

دکتر ابوالقاسمی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات کشور اشتغال جوانان است، گفت: یکی از وظایف ما ایجاد مجموعه‌های تولیدی است تا بتوانیم سطح اقتصاد و رشد کشور را افزایش دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله، با اشاره به سختی‌های تهیه برخی از داروهای سرطانی، گفت: خوشبختانه امروز دانش در کشور ما نهادینه شده است و داروهای تولید داخل از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: براساس تجربیات حاضر اگر جوانان به صنعت وصل شوند میتوان موفقیت های بیشتری بدست آورد. خوشبختانه در صنعت داروسازی پیشرفت های خوبی داشتیم اما زمانی موفق خواهیم بود که بتوانیم معادل حجم دارویی که تولید می‌کنیم را صادر کنیم.

دکتر سیادت مدیرعامل شرکت تحقیقات و مهندسی توفیق دارو نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: در مجموعه توفیق دارو محققین فعال و باانگیزه ای فعالیت می‌کنند و از خصوصیات بارز آن ها تلاش همیشگی در راستای تحقیقات و تولیدات است.

وی با بیان اینکه باید بستر ارتباط مناسب میان صنعت و دانشگاه صورت بگیرد، گفت: وظیفه ما در قبال همکاران و محققین آمادگی بستر لازم برای آموزش و ارتباط با دانشگاه است.

مدیرعامل توفیق دارو با اشاره به فعالیت های این شرکت، بیان داشت: یکی از ویژگی های شرکت توفیق دارو انتخاب مولکول های ارزشمند و آنالیز آن‌ها و آمادگی جهت ورود به بازار است که خوشبختانه درصد قابل توجهی از این تحقیقات وارد صنعت و تولید می‌شود.

در ادامه این برنامه، از آزمایشگاه کنترل کیفیت، آزمایشگاه تحقیقات شیمی، سایت تولید نیمه صنعتی، آزمایشگاه تحقیقات کنترل کیفیت و سایت تولید پپتید بازدید به عمل آمد.