1401/07/16

افتتاح خط جدید فراوردهای تزریقی حجیم (سرم)

افزایش ظرفیت تولید در کارخانجات داروپخش

به گزارش روابط عمومی تیپیکو،  روز گذشته 16 مهرماه 1401 خط جدید فرآوردهای تزریقی حجیم  (سرم) در شرکت کارخانجات داروپخش افتتاح شد که  این امر باعث افزایش ظرفیت تولید در این شرکت خواهد شد.
دکتر نکویی نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین در ابتدای جلسه ضمن تشکر از حاضرین گفت: خط سرم به همت و پشتکار جمعی از متخصصین شرکت کارخانجات داروپخش در زمانی کمتر از دو ماه راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه دارو پخش دارای 1200 پرسنل متخصص و کارآمد و 400 پرونده دارویی فعال است، گفت: این شرکت در سال گذشته 3 میلیارد و ۵۱۲ میلیون عدد فرآورده های دارویی تولید کرده و در دوران کرونا به کمک هم وطنان شتافته است.
دکتر نکویی نیا افزود: ما بایستی به سمت تولید داروها با فناوری های نوین روز حرکت کنیم تا شاهد ثمرات این خدمت باشیم.

تولید یکی از مهمترین عوامل رونق اقتصادی کشور است
در ادامه جلسه دکتر خاتمی نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تولید یکی از مهمترین عوامل رونق اقتصادی کشور است، گفت: یکی از نقایص تولیدات دارو و از تاکیدات رییس جمهور تولید سرم است، که خوشبختانه با همت و تلاش کارکنان و متخصصان شرکت داروپخش خط تولید جدید سرم پرکنی راه اندازی شد.
نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس به مشکلات قیمت گذاری دارو اشاره کرد و افزود: در راستای رفع مشکلات قیمت گذاری محصولات دارویی طرح دارویار اجرا شده است، که از فسلفه آن قیمت گذاری به روز است.
وی با بیان اینکه بدلیل عدم تناسب قیمت تمام شده و قیمت عرضه شرکت های تولیدی تمایل زیادی برای تولید سرم ندارند، گفت: خوشبختانه با تلاش و پشتکار متخصصین و کارکنان شرکت داروپخش این مهم فراهم شد.

استفاده از پلی پروپیلن در خط جدید سرم پرکنی در راستای افزایش کیفیت خواهد شد.
در ادامه جلسه دکتر علیمراد مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش گفت: در این شرکت با همت و تلاش کارکنان توانستیم به صورت جهادی در کوتاه ترین زمان ممکن خط جدید  سرم را راه اندازی کنیم.
دکتر علیمراد افزود: بخش فرآورده های تزریقی حجیم این شرکت مشتمل بر 7400 متر مربع فضاهای تولید، پشتیبانی و تاسیساتی در قالب دو طبقه جهت تولید سرم در حجم های یک لیتری و نیم لیتری با ظرفیت حدود تولید  3میلیون بطری در ماه بوده است.
مدیرعامل شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به راه اندازی جهادی این خط تولید در کمتر از دوماه گفت: در راستای افزایش کیفیت محصولات تولیدی سرم، خط جدید از پلی پروپیلن بجای پلی اتیلن استفاده شده و امکان اتوکلاو محصولات تا دمای 121 درجه به مدت 20 دقیقه فراهم شده است.
وی همچنین به پروژه های آتی شرکت اشاره کرد و افزود: راه اندازی خط جدید کارتریج، راه اندازی خط جدید ویال تزریقی، خط تولید قطره های  چشمی استریل و راه اندازی سایت بیو تکنولوژی از مهمترین برنامه های آینده این شرکت است.
در ادامه، دکتر ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه صنعت دارو یک صنعت مهم و استراتژیک است، گفت: سرم بعنوان یک داروی تزریقی در بحث افزایش سیستم ایمنی و بعنوان داروی کمکی نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه باید بر اساس شرایط نیازسنجی درست صورت بگیرد، گفت: متاسفانه بعد از شیوع کرونا شاهد کمبود سرم در کشور بودیم. زمانیکه ظرفیت تولید موجود است ولی تولید صورت نمی گیرد و اجازه واردات داده میشود نشان از مدیریت نادرست است.
ابراهیمی افزود: کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی عضوی از کارخانجات تولید است. همواره تاکید کرده ایم که قیمت گذاری باید براساس قیمت تمام شده انجام شود.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس  با بیان اینکه دشمن اصلی ما مدیریت غلط است، گفت: دغدغه مجلس و مسئولین نظام رفع مشکلات مردم است. با حمایت میتوانیم به تمام قله های ترقی علمی دست پیدا کنیم.

با افزایش سطح آمادگی کشور می توانیم این مشکلات را کم اثر و یا بی اثر کنیم

دکتر بامری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بحث پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: در خصوص تامین و تهیه برخی اقلام پزشکی رجزخوانی های متعددی از برخی کشورهای غربی داشته ایم که با افزایش سطح آمادگی کشور می توانیم این مشکلات را کم اثر و یا بی اثر کنیم.
وی افزود: همچنین باید با توجه به کمبودها سطح آمادگی نیروهای در اختیار را حفظ و یا ارتقاء دهیم تا شاهد حداقل مشکلات باشیم.

سرم کالای استراتژیک و بسیار حساسی است

در ادامه جلسه، دکتر شمالی مدیرکل سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید 150 میلیون واحد سرم در سال، گفت: از ابتدای سال ماهانه 14 میلیون سرم تولید کرده ایم که این بیش از ظرفیت بوده است.
مدیرکل محترم امور داروومواد تحت کنترل  سازمان غذا و دارو افزود: سرم کالای استراتژیک و بسیار حساسی است در همین راستا باید با برنامه ریزی و به تدریج خط تولید overallشود.
وی همچنین به قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: قیمت گذاری از ابتدا در نظر گرفته شده است و سازمان غذا و دارو مسئول تامین است.

حوزه دارویی نیازمند توسعه دانش بنیان است
مهندس بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه تولید عرصه مقدسی است، گفت: امسال سال خاصی است، بعد از کرونا و کسب تجربیات و سیاست های دولت سیزدهم در راستای قیمت گذاری مناسب و تولید نیازمندی ها  نیازمند تصمیمات سخت در کشور هستیم.
وی افزود: رزمنده امروز ما رزمنده عرصه اقتصادی است، در عرصه اقتصادی اگر این مبارزه را جدی نگیریم طبیعی است که شکست می خوریم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی   افزود: آرایش صلح گرفتن یعنی نیاز مردم را نادیده گرفتن. اندیشمندان ما در حوزه مدیریت و برنامه ریزی باید این ملاحظات را در نظر داشته باشند.
مهندس بازیان با بیان اینکه اگر به اهمیت و ضرورت تولید توجه نشود صنعت اسیب میبیند، گفت: تولید کار سختی است که برای تداوم نیازمند حمایت و پشتیبانی است.
وی افزود: حوزه دارویی نیازمند توسعه دانش بنیان است که با برنامه ریزی مناسب میتوان به این مهم دست یافت و ظرفیت تولید را افزایش داد.