1401/07/07

با برنامه توسعه دو تا پنج ساله می توانیم از واردات پوکه کپسول ژلاتینی بی نیاز شویم

در بازدید مدیرعامل تیپیکو از شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران مطرح شد؛

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین از خطوط تولید شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران بازدید و در نشست با مدیران شرکت اظهار داشت؛ با برنامه توسعه دو تا پنج ساله می توانیم از واردات پوکه کپسول ژلاتینی بی نیاز شویم.

به گزارش روابط عمومی تیپیکو، دکتر منصور نکوئی‌نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین همراه با همراهی دکتر محسن منشدی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تیپیکو، روز پنجشنبه 7 مهر ماه 1401 از خطوط تولید شرکت ژلاتین کپسول ایران بازدید و در نشست با مدیران شرکت گفت‌و‌گو کرد.
مدیر عامل تیپیکو با اشاره به اینکه ظرفیت تولید پوکه کپسول سخت ژلاتینی، در حال حاضر پاسخگوی نیاز کشور نمی باشد، با تاکید بر افزایش سرمایه گذاری اظهار داشت؛ این شرکت باید برنامه توسعه دو تا پنج ساله به منظور افزایش تولید داشته باشد تا تامین این ماده اولیه دارویی در حاشیه امن قرار گرفته و واردات این محصول نیز کاهش یابد، که این امر با توجه به حضور نیروهای کار آمد و سبقه علمی بالا  در این شرکت قابل اجرا است. لازم است با افزایش زیر ساخت ها و امکانات و همچنین ایجاد ارتباط بین تیم های تحقیق و توسعه در شرکت های گروه، هم افزایی ایجاد کنیم.

وی در ادامه گفت؛ پروژه توسعه خطوط تولید این شرکت به دلیل استراتژیک بودن آن در تامین مواد اولیه صنعت دارویی کشور بسیار با اهمیت است و ما در هلدینگ تیپیکو هرگونه حمایت و پششتیبانی را در راستای سرعت بخشیدن و تسهیل در روند اجرای آن انجام خواهیم داد و اینجانب شخصاً موارد را پیگیری خواهم کرد.
دکتر نکوئی‌نیا در پایان افزود؛ ظرفیت های مناسب و توانمند علمی و اجرایی در داخل کشور وجود دارد و ما می توانیم با برنامه ریزی دقیق، ظرفیت های تولید را افزایش داده و در عین حال هزینه تمام شده تولید محصولات را کاهش دهیم.
دکتر رامین رمضانی کلمر، مدیر عامل ژلاتین کپسول ایران نیز در این نشست به ارائه گزارش عملکرد شرکت ژلاتین کپسول طی سال های گذشته پرداخت  اظهار داشت؛ با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه خطوط تولید، ما توانسته ایم به طور مستمر رکوردهای خود را از نظر تعدادی و ریالی شکسته و این شرکت در طی 4 سال گذشته جهش رشد قابل توجهی را داشته است.
مدیر عامل ژلاتین کپسول در ادامه گفت؛ ما در حال حاضر پروژه توسعه و افزایش خطوط تولید را در دست اجرا داریم و اهتمام ویژه ای در خصوص اجرای دقیق آن بر اساس برنامه ریزی مشخص شده در بین مدیران این شرکت وجود دارد و پس از اجرای این پروژه، دو خط تولید به سایر خطوط اضافه خواهد شد.
وی در ادامه افزود؛ در حال حاضر مدیران و متخصصین توانمند و علمی در این شرکت مشغول به فعالیت می باشند و ما توانسته ایم علاوه بر بومی سازی فرمولاسیون ساخت انواع کپسول های سخت ژلاتینی، اقدامات قابل توجهی در حوزه دانش بنیان انجام دهیم و در همین راستا این شرکت توانسته است چند مورد ثبت اختراع انجام داده و مقالاتی علمی با کیفیت در سطح بین المللی منتشر نماید.