1401/06/11

نقدینگی، مهم‌ترین مشکل حلقه پخش صنعت دارو

مدیرعامل پخش دارویی اکسیر نقدینگی را جدی‌ترین مشکل زنجیره تامین دارو دانست

مدیرعامل پخش دارویی اکسیر از شرکت‌های زیرمجموعه گروه دارویی تامین، نقدینگی را جدی‌ترین مشکل زنجیره تامین دارو دانست وگفت: رفع این شرایط نیازمند حمایتی موثر و جدی از سوی مسئولان دولتی‌ست.

به گزارش روابط‌عمومی تیپیکو، دکتر محمدهادی کمالی در حاشیه نوزدهمین همایش انجمن علمی داروسازان در هتل المپیک تهران گفت: سیستم پخش و توزیع یکی از حلقه‌های زنجیره تامین دارو می باشد که وظیفه‌ آن ایجاد اتصال بین شرکت تامین کننده و درواقع داروخانه -به عنوان مشتری- است.

وی ادامه داد: از یکسو حجم مطالباتی که به خصوص از مجموعه‌های دولتی و شاید سطح کمتری از داروخانه‌ها وجود دارد و از سوی دیگر شرایط فعلی تغییرات نرخ ارز در نقدینگی حلقه پخش صنعت دارو تاثیرگذار بوده و نقدینگی به جدی‌ترین مسئله این صنعت تبدیل شده است، چون این مهم باعث مشکلات حلقه تولید نیز می شود.

مدیرعامل پخش اکسیر افزود: این موضوع در تامین کالاهای هایتک خیلی سخت‌تر و حتی به تامین کالاهای جنریک هم رسیده است، به خصوص امروز بحث سرم و القای مصرف آن که تامین کننده‌ها و شرکت ها و داروخانه ها را دچار مشکاتی کرده است.

دکتر کمالی درپایان درباره حضور در این نمایشگاه گفت: نکته مهم برای ما درخصوص حضور در این نمایشگاه‌ها ایجاد ارتباط بهتر و استمرار آن با مشتریان است چرا که هم شرکت‌های تامین‌کننده و هم چند هزار داروساز داروخانه دار در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و طبیعتا در این سمینارها برنامه‌های خاص خودمان را دنبال و درباره مسائل و مشکلات روز آن‌ها هم بحث و تبادل نظر می‌کنیم.