1401/06/11

تحول در صنعت داروسازی کشور

گفت‌و‌گوی اختصاصی با دکتر نکویی‌نیا

به گزارش روابط‌عمومی تیپیکو، دکتر منصور نکویی‌نیا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین که در همایش انجمن علمی داروسازان حاضر شده بود، در یک گفت‌وگوی اختصاصی ضمن بیان این مطلب که تیپیکو در سال‌های آینده ابعادی جدید از تولیدات و محصولات دارویی را نمایان می‌کند، گفت؛ صنعت دارویی کشور بر لبه دانش است و وقت استفاده از تجربه‌های بیست سال اخیر فرا رسیده تا برای آینده، به سمت داروهایی برویم که سطح تکنولوژی نوین را دارند و آن‌ها را به سبد دارویی چرخه سلامت اضافه کنیم.

مدیرعامل تیپیکو با تاکید بر ظرفیت بالای تیپیکو در تولید و توزیع اشکال مختلف دارویی، ادامه داد:
داروهای بایوتک، هایتک و نانو جای‌شان خالی‌ست و آماده‌سازی زیرساخت آن در حال انجام و آماده شدن است. که با توجه به میزان ارزبری بالای این نوع از داروها و همچنین شکل تکامل یافته زنجیره تامین در تیپیکو باعث شده تا به سمت تامین نیازهای دارویی کشور حرکت کنیم.

دکتر نکویی‌نیا با اشاره به هدف‌گذاری بلند مدت تیپیکو مبنی بر رسیدن به سطح بالایی از صادرات در آینده‌ای نزدیک طی ۵سال آینده است، تصریح کرد:
در حال حاضر چند درصدی از تکمیل خط تولید بایوتک شرکت کارخانجات داروپخش باقی مانده و به‌زودی آن‌هم به اتمام می‌رسد.

وی افزود؛ همچنین شرکت زهراوی ما، به‌عنوان شریک تجاری شرکتی از سوئیس در گروه داروهای هازارد در حال فعالیت است و همچنین برای تولید داروهای ضد سرطان در شرکت‌های دیگرمان تلاش می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین درباره زمانبندی این اهداف توضیح داد:
این برنامه‌ها یکساله و سه ‌ساله و ۵ساله است.

وی در پایان درباره نمایشگاه جنبی همایش انجمن علمی داروسازان نیز گفت:
تیپیکو همیشه به‌عنوان حمایت‌گر این همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی حاضر بوده و در بخش نمایشگاهی هم محصولات‌ شرکت‌های تابعه را به همراهان صنعت یادآوری می‌کند، از سویی دیگر فرصتی‌ست برای تبریک و خسته‌نباشید گفتن به همکاران شرکت‌های زیرمجموعه برای تمام زحمت‌ها و تلاش بی‌دریغ‌شان در طول سال.