1401/06/07

تیپیکو و نمایشگاه بین المللی فارمکس

حضور7 شرکت ماده اولیه‌ساز تیپیکو در نمایشگاه فارمکس

به گزارش روابط‌عمومی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، غرفه تیپیکو با حضور شرکت‌های ماده‌اولیه‌ساز خود در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس در فضای نمایشگاهی مجتمع ایرا‌ن‌مال برپا شد.

۷ شرکت‌ ماده اولیه‌ساز هلدینگ؛ تولید مواد اولیه داروپخش (تماد)، شیمی‌دارویی داروپخش، تحقیقاتی/ مهندسی توفیق‌دارو، ژلاتین کپسول ایران، آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، رهاورد تامین و شرکت شیرین‌دارو در این نمایشگاه از اول تا چهارم شهریورماه 1401حضور داشتند و پذیرای بازدیدکنندگان بودند.

 

 نماینده فراکسیون کارگری مجلس در چتر تیپیکو

دوم شهریور ۱۴۰۱ دکتر علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس و رئیس کمیسیون تفحص از شستا در چتر تیپیکو حضور یافت و ضمن بازدید از غرفه‌ها، با نمایندگان شرکت‌های گروه دارویی تامین صحیت‌هایی گرم و صمیمانه داشت.

 

 بازدید هیات یمنی از چتر تیپیکو و شرکت‌های گروه دارویی تامین در نمایشگاه فارمکس با هدف تامین مواد اولیه دارویی

این شرکت در شهر صنعا پایتخت یمن دارای ۱۲ خط تولید محصولات نهایی (Finished) است که به‌عنوان یکی از شرکت‌های تامین مواد اولیه دارویی مذاکراتی با شرکت‌های «تماد» و شیمی‌دارویی داروپخش داشتند که امید است این نشست به گشایش یک بازار صادراتی جدید در حوزه محصول نهایی منجر شود.

 

پذیرایی از نمایندگان خارجی از یمن، افغانستان و نماینده یک شرکت دارویی عربی از یک طرف، و حضور نماینده مجلس، نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حضور نمایندگان شستا، و همچنین حضور و مذاکره نماینده بانک تجارت و ده‌ها گفت‌وگو و روزی ویژه را برای همکاران مجموعه دارویی تامین در دومین روز برپایی نمایشگاه رقم زد.

 

 ۱۳ کشور آمریکای جنوبی خواهان داروی ایران هستند

میرابوطالب بدری، مدیرکل بخش اروپا و آمریکای وزارت صمت روز سوم نمایشگاه در چتر تیپیکو حضور یافت و گفت‌وگویی با مهندس موسوی، مدیرعامل شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران داشت، از ظرفیت‌های استثنایی تیپیکو استقبال کرد و فرصت‌سازی برای شرکت‌های گروه دارویی تامین را از وظایف مجموعه خود دانست.

 

بدری گفت:

ما تا حدی توانسته‌ایم در رفع مشکلات کارهایی را صورت دهیم و همین الان سفیر کوبا در ایران فقط برای نیازهای کشورشان حدود ۱۰۰ درخواست ماده موثره داشته‌اند. درخواست‌هایی هم از ونزوئلا و بولیوی و برزیل و نیکاراگوئه و به‌طور کلی ۱۳ کشور آمریکای جنوبی داریم که خواهان ارتباطات علمی و دارویی با ایران هستند. به‌زودی هم با دکتر ستاری سفری به این کشورها خواهیم داشت و قطعا باید در کنار موضوع دانش‌بنیان، نمایندگان داروی ایران در این سفر حضور پیدا کنند.

 

بدری افزود:

برخی مدیران ما در دستگاه‌های مرتبط کوتاه‌مدت فکر می‌کنند و احتمالا درکی از یک رویکرد جامع ندارند و ما اعلام آمادگی می‌کنیم در وزارت صمت همه‌جوره پای کار هستیم و کمک خواهیم کرد.

 

 بازدید هیئت روسی از غرفه تیپیکو

ریاست هیئت روسی را خانم Marina Ukhorkaya بر عهده داشت که معاونت شرکت  RDIF است و به‌شکل مستقیم با ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیر روسیه در ارتباطند.

 

این شرکت دارویی در حوزه سرمایه‌گذاری کشور روسیه فعال است و نمایندگان آن با هدف تامین مواد اولیه مورد نیاز در حوزه آنتی‌بیوتیک و ارتقاء خطوط تولید و حتی تجهیزات دارویی در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس حضور یافته است.

این هیئت با همراهی نماینده نمایشگاه فارمکس برای پاره‌ای مذاکرات به چتر تیپیکو آمدند و در جریان بخشی از ظرفیت‌های دارویی این یزرگترین هلدینگ دارویی کشور قرار گرفتند.

 

نمایندگان شرکت‌های تماد، شیمی‌دارویی داروپخش، توفیق‌دارو و زاگرس فارمدپارس با استقبال از حضور هیات روسی درخصوص بعضی محصولات و خطوط تولید دارو مطالبی را بیان کردند.

رقم سرمایه‌گذاری این هلدینگ در سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار بوده است.

 

 جوایز نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۲

در اختتامیه چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فارمکس شرکت تماد روند همیشگی خود را ادامه داد و برنده جایزه شرکت برتر در حوزه صادرات در بخش API AWARDS شد.

دکتر محمدامین رضوانفر، مدیرعامل تماد جایزه را از هیئت داوران دریافت کرد.





پایان پیام

گزارش تصویری