1401/05/28

حوزه دارویی دانش پذیر است و باید دست خوش تحول شود

مدیرعامل شستا در بازدید از شرکت داروسازی فارابی:

به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ ابرهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و دکتر منصور نکوئی‌نیا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین، 27 مردادماه 1401 با حضور در شرکت داروسازی فارابی از خطوط تولید شرکت داروسازی فارابی و همچنین پروژه داروهای خاص این شرکت بازدید به عمل آوردند.

مدیرعامل شستا با اشاره به زحمات کادر درمان و شرکت‌های داروسازی در رویارویی با ویروس کرونا طی دو سال گذشته اظهار داشت: با توجه به پاندمی کرونا چالش‌هایی در بخش درمان و شرکتی همچون فارابی ایجاد شد. با همت و تلاش نیروهای جهادی عرصه تولید دارو و به خصوص کادر درمان، کشور ما با تجربیات موفقی این چالش را پشت سر گذاشت.

بازیان با اشاره به لزوم برنامه ریزی های راهبردی در شرکت‌های تابعه شستا تشریح کرد: شرکت‌های ما به چند مسئله نیازمند هستند. اولین مهم نیاز راهبردی است. این بخش مستقیم با تولید، دانش و تکنولوژی مماس است و شامل یک جهت، جریان و میل راهبردی است.

وی افزود: در منطقه ما شرکت‌های دارویی کم نیست . شرکتی با سابقه سه دهه فعالیت باید به موضوع دانش‌بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است توجه نماید. بارها در جلسات عنوان کرده‌ایم که حوزه دارویی دانش پذیر است و باید شامل تغییر و تحول شود.

بازیان تصریح کرد: خوشبختانه فارابی در حال ایجاد یک پروژه جدید دارویی است و این اقدامی مثبت است چون برای ایجاد شرکت‌های جدید نیازمند زیرساخت، زمین و هزینه‌های زیاد است. نکته مهم این است که ما به جای ایجاد شرکت‌های جدید بحث توسعه را در شرکت های تابعه شستا دنبال کنیم.



پایان پیام

گزارش تصویری