1400/11/17

روزی فرخنده در کارخانجات داروپخش

از ۹۲ محصول جدید این شرکت رونمایی شد

به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ روز یکشنبه 17 بهمن 1400 روزی فرخنده و مبارک برای صنعت داروی کشور و روز پر افتخار کارکنان و پرسنل شرکت کارخانجات داروپخش بود زیرا مراسم رونمایی از 92 محصول جدید این شرکت برگزار شد که در آن دکتر رعیتی‌فرد، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرهنگ ممی‌خانی، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات تهران بزرگ، دکتر نادری، مدیرعامل تی‌پی‌کو، چند تن از مدیران عامل شرکت‌های گروه دارویی تامین و... در شرکت کارخانجات داروپخش حضور یافته بودند و مبارکی افزوده شدن این اقلام دارویی به سبد تولیدات کارخانجات داروپخش را دو چندان کردند.

۹۲ محصول جدید این شرکت در اشکال مختلف دارویی؛ مایعات خوراکی، محلول‌های تزریقی، جامدات، سافت ژل، داروهای سرطانی و انواع مکمل‌ها بود که هشت قلم از این داروها برای نخستین بار در کشور و توسط شرکت کارخانجات داروپخش (از گروه دارویی تامین) تولید و رونمایی می‌شد.

دکتر محمد نادری علیزاده، مدیرعامل تی‌پی‌کو در همان ابتدای کار، ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، گزارشی جامع از روند رشد و توسعه و پیشرفت صنعت داروی کشور از سال‌های دهه۱۳۵۰ تا اکنون ارائه داد و گفت:

گام اول و ملی شدن صنعت داروی کشور در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد و ما با عبور از شرکت‌های چند ملیتی به یک جهش علمی در تولید ملی ایرانی و توانمندی دارویی رسیدیم و در گام‌های بعدی نیز این صنعت را توسعه دادیم و...

نادری در ادامه از این اتفاق، یعنی رونمایی از ۹۲ محصول جدید دارویی به عنوان گامی بزرگ برای خودکفابی بیشتر و نهادینه‌تر شدن صنعت داروی کشور یاد؛ و از همکاران کارخانجات داروپخش به‌خاطر برداشتن این قدم‌های سازنده و ارزشمند قدردانی کرد.

با ادامه مراسم رونمایی، دکتر رعیتی‌فرد، معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایراد سخن پرداخت. او گفت:

عزیزان ما در کارخانجات داروپخش در مسیر خود و با به‌کارگیری دانشمندان و نیروهای علمی و مومن توانسته‌اند به رشد و بالندگی صنعت داروی کشور یاری رسانند و همین موضوع رونمایی از داروهای جدید نشان می‌دهد که در این مسیر بسیار موفق بوده‌اند؛ من به همه شما خدا قوت و خسته نباشید عرض می‌کنم.

 

رعیتی‌فرد همچنین در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی از استقرائات و جغرافیای منطقه، و کارشکنی‌ها در راه پیشرفت ایران، و عبور از موانع ارتباطی با ملت‌های محدوده‌ی خاص cis و ... را نیازمند عرضه محصولات و تولیدات ایرانی دانست و افزود:

دشمن نمی‌خواهد توانمندی‌های ایرانی بالفعل شود، اما کور خوانده است، زیرا ما نه‌تنها توانسته‌ایم در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی برسیم و بسیاری از محصولات ما، نیازهای مردم منطقه را هم تامین کرده‌ است. من امیدوارم که در این حوزه‌های دارویی، هم شما بدرخشید هم صنعت عزیز داروی کشور.





پایان پیام

 

 

 

گزارش تصویری