به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ صبح روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۹ و همزمان با «روز جهانی بهداشت»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بازدید از دو شرکت دانش‌بنیان و تولیدی بزرگ دارو، و همچنین برگزاری ویدئو کنفرانس با سه شرکت دیگر تی‌پی‌کو و رونمایی از محصولات جدید دارویی، مهمان تی‌پی‌کو در محل کارخانجات داروپخش بود.

 قرار بود دکتر محمد شریعتمداری در زمستان گذشته و طی مراسمی از داروهای جدید گروه دارویی تامین رونمایی کند که آن مراسم به دلایلی لغو شد و سرانجام در این روز و با حضور چند تن از معاونان وزارتخانه و مدیران عامل شستا و تی‌پی‌کو و به‌صورتی محدودتر برگزار شد.

 

آغاز برنامه‌های دکتر شریعتمداری از شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق‌دارو بود. او مستقیماً به توفیق‌دارو رفت، و عازم بازدید از خطوط تولید شد و ضمن بازدید از بخش‌ها در جریان تلاش‌های شبانه‌روزی این مجموعه دانش‌بنیان قرار گرفت و ضمن آرزوی موفقیت برای همه پرسنل و کارکنان مجموعه، خدا قوت و خسته نباشیدی به ایشان گفت.

وزیر پس از بازدید از «توفیق‌دارو» که محل آن در همسایگی کارخانجات داروپخش است، بلافاصله برای بازدید از روند تولید دارو و خطوط مواد ضدعفونی‌کننده‌ها، در شرکت کارخانجات داروپخش حضور یافت؛ و با بازدید از خطوط مواد ضدعفونی‌کننده‌، در جریان کمیت محلول‌های تولیدی داروپخش قرار گرفت.

برای همکاران دو شرکت فوق، حضور بلافصل وزیر بسیار مغتنم بود و ایشان از این دیدارها اظهار رضایت کردند.

رونمایی از ۳۰ قلم داروی جدید TPICO تولید شده در سال ۱۳۹۸

پس از برنامه دو بازدید که در اولی، دکتر محمدامین رضوانفر، مدیرعامل توفیق‌دارو و در دومی دکتر وحید هاشم بیک‌محلاتی، مدیرعامل کارخانجات داروپخش، وزیر را همراهی می‌کردند؛ ایشان در سالن همایش‌های کارخانجات داروپخش حاضر شدند و سه اتفاق رقم خورد.

1-رونمایی از 30 قلم داروی جدید شرکت‌های گروه دارویی تامین، که برای نخستین بار در ایران تولید شده بودند.

وزیر ضمن عرض خسته نباشید به دکتر محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، که با شایسته‌پروری و فرصت دادن به جوان‌های نخبه، به جریان تولید ملی کمک کرده و جهش علمی را رقم زده، به خبرنگار صداوسیما که در جلسه حاضر بود، گفت: با بومی‌سازی ساخت این داروها بخش علمی/ دارویی شستا (با عنوان تی‌پی‌کو) قریب به 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را رقم زده است و من از همه همکاران این گروه دارویی صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 2-دومین برنامه تی‌پی‌کو برای وزیر، فراهم‌آوری و معرفی ۱۰۵ محصول جدید گروه دارویی تامین بود که دکتر پویا فرهت، مدیرعامل این گروه دارویی (تی‌پی‌کو) گزارشی جامع از سبد محصولات شرکت‌های زیرمجموعه را ارائه داد و از تحقیق و توسعه، تهیه مواد اولیه، برنامه‌‌های تنظیمی برای محصولات نهایی، جدول زمانبندی ورود داروهای جدید به بازار مصرف و ... سخن گفت. گزارش کامل فعالیت‌ها به‌صورت پاورپوینت، تکمیل کننده این بخش از برنامه بود.

3-پایان‌بخش برنامه‌ی تنظیمی (مراسم رونمایی از محصولات دارویی جدید)، ویدئوکنفرانس با 3 شرکت دیگر تی‌پی‌کو در 3 شهر بروجرد، اصفهان و تبریز بود. در این ویدئوکنفرانس‌ها، شریعتمداری با مدیران‌عامل شرکت‌های کلرپارس (مهندس باباپور در تبریز)، شعبه اصفهان توزیع داروپخش (دکتر محمدرضا مرادی در اصفهان)، و داروسازی اکسیر (مهندس محسن کردی در بروجرد) گفت‌وگو کرد و در جریان تمامی برنامه‌های آن‌ها در حوزه تولید و توزیع دارو و مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و نوع فعالیت آن‌ها در سه حوزه مواد اولیه و شیمیایی، ساخت دارو و توزیع دارو در دوره شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف ایران قرار گرفت.

 دکتر فرهت در پایان ضمن قدردانی از حضور و عنایت وزیر تعاون و بدرقه وی، گفت: ما در برابر دغدغه‌های مردم خود را مسئول می‌دانیم و به‌رغم درک شرایط ویژه فعلی، با محبت و موافقت وزیر محترم و همچنین دکتر رضوانی‌فر، ترجیح دادیم که در همین وضعیت ویژه؛ که شاید ارزش کار همکاران داروساز ما بیشتر دیده و لمس می‌شود؛ گزارشات خود را ارائه کنیم و خیال مردم عزیزمان را از روند و پیشرفت در کار و اساساً حوزه استحفاظی خودشان راحت کنیم. فعالیت‌ها در تی‌پی‌کو با صداقت هرچه تمامتر رقم می‌خورد و ما واژه حق‌الناس را نصب‌العین و سرلوحه کارمان قرار داده‌ایم. همچنین امسال و در آینده‌ای نزدیک، یکی دیگر از شرکت‌های گروه‌مان، آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران بورسی خواهد شد.

وزیر تعاون هم با استماع سخنان مدیرعامل تی‌پی‌کو، ضمن اظهار خرسندی از تلاش‌های ثمربخش در این گروه، از همکاران داروساز گروه دارویی تامین و دکتر فرهت قدردانی کرد.

 

پایان پیام