به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ دکتر پویا فرهت، مدیرعامل تی‌پی‌کو در یک گفت‌وگو با هشدار وضعیت خطرناک موجود، از مسئولان سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی خواست که تا دیر نشده نسبت به تهیه مواد اولیه دارویی فکری کنند، و یا لااقل اجازه بدهند که شرکت‌های دارویی کشور، خودشان برای تامین مواد اولیه با هر نرخی اقدامات لازم را صورت دهند.

 

فرهت درباره علت نگرانی‌اش افزود:

وزارت بهداشت و اغلب نهادهای کشور این روزها درگیر مسئله کرونا هستند، که کاملاً هم قابل درک است. ما نیز با تمام توان در این خط حرکت می‌کنیم و به‌سهم خود می‌کوشیم که دغدغه‌ها را کم کنیم، ولی این موضوع نباید ما را از بحرانی که پیشآروی ماست غافل کند!

 

مدیرعامل تی‌پی‌کو با تاسف و دریغ گفت:

همان‌طور که قبلاً بهتر می‌توانستیم برنامه‌ریزی کنیم که امروز هزینه‌های کمتری بابت تبعات کرونا پرداخت کنیم، امروز هم باید به فکر باشیم که 3 ماه دیگر مشکلی دیگر از جایی حساس و مهم سر باز نکند. من هشدار می‌دهم که مشکلی بزرگ‌تر پیش روی ما خواهد بود.

 

فرهت ادامه داد:

ما همین الان در دریافت ارز نیمایی و دولتی مشکل داریم و با کمبود شدید مواد اولیه مواجهه هستیم، این‌ها یک مانع است، اما مانع اصلی برای ما دریافت ارز نیست، هر ارزی که هست بدهند، و در روند خریدها و مجوزها تسهیل کنند. ما باید بتوانیم با هر قیمتی مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های‌مان را تامین کنیم، و به‌رغم مشکلات ال‌سی و حمل و نقل بین‌المللی و چه و چه، می‌توانیم راساً اقدام کرده و نیازهای خودمان را برطرف کنیم، اما توان مقابله با موانع داخلی پیش رو را نداریم.

 

فرهت در پایان افزود:

تا دچار مشکلی حاد نشده‌ایم، تا شرکت‌های‌ دارویی به دلیل نبود و کمبود مواد اولیه تعطیل نشده، تا مشکلی برای پرسنل فعال ما پیش نیامده، تا خطوط تولید دارو هنوز دایر است، تا کشور دچار کمبود و احتضار دارویی نشده، و به تبع آن با یک بحران جدید طرف نشده‌ایم، باید اقدام کنیم.

همین امروز اقدام کنیم که این موضوع به‌هیچ‌وجه شوخی‌بردار نیست.

پایان پیام