به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو، هیئت وزیران به ریاست دکتر حسن روحانی، و در راستای ایجاد امنیت شغلی کارگران با توجه به افزایش روزافزون قراردادهای موقت کار در سال‌های اخیر و به منظور جلوگیری از سو استفاده از عدم تعیین حداکثر مدت موقت کار، آئین‌نامه اجرایی تعیین حداکثر مدت موقت را برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیرمستمر دارد، تصویب کرد.

 

براساس این گزارش، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر خود نوشت: در اجرای تکلیف تبصره یک ماده هفت قانون کار در جلسه امروز دولت به ریاست دکتر روحانی در آستانه دهه مبارک فجر به پیشنهاد وزارت کار آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری ایران، همانا تعیین حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد از زمان این تصویب نامه به مدت ۴ سال تعیین شد.

در جلسه هیئت وزیران در راستای ایجاد امنیت شغلی کارگران با توجه به افزایش روزافزون قراردادهای موقت کار در سال‌های اخیر و به منظور جلوگیری از سو استفاده از عدم تعیین حداکثر مدت موقت کار، آئین‌نامه اجرایی تعیین حداکثر مدت موقت را برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیرمستمر دارد، تصویب کرد.

در کارهایی که قبل از ابلاغ این تصویب نامه وجود داشته اند، حداکثر مدت موقت از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه محاسبه خواهد شد.

پایان پیام