به گزارش امور رسانه‌ای تی‌پی‌کو؛ روزهای آغاز سال ۱۳۹۸ با حوداثی تلخ برای هموطنان ما در چند جای ایران بزرگ رقم خورد و با بارش‌های فراوان در چند شهر و استان، شیراز، گلستان، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و ... سیل‌هایی ویرانگر به‌راه افتاد، خساراتی فراوان به منازل، خودرو و سایر اماکن زیست‌بوم هموطنان وارد کرد، تعدادی از ایشان جان باختند و بسیاری هم از آسیب‌ها در امان نماندند و وضعیتی اضطراری بر ایشان حاکم شد.

این وضعیت بحرانی موجب شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از همان نخستین ساعات به‌راه افتادن سیل و آغاز ویرانی‌ها به صحنه بیاید و با تمام قدرت در شعاعی وسیع از خاک کشور، امدادرسانی را آغاز کند. به تبع درک وضعیت بحرانی ایجاد شده، سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز وارد میدان شدند و همه امکانات خود را برای رهایی از مصیبت سیل، و رفع و کاهش آلام آسیب‌دیدگان به‌کار گرفتند. شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو) نیز از طریق شرکت‌های تابعه خود در حوزه پخش دارو وارد میدان شد و بخشی مهم از نیازهای دارویی هموطنان آسیب دیده از سیل را تامین کرد و به تمامی شرکت‌های خود حالت آماده‌باش داد.

در این اثنا، دکتر محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در همان روزهای التهاب از آماده‌باش شرکت‌های زیرمجموعه شستا برای ارسال محموله‌های دارویی به مناطق سیل‌زده خبر داد.

دکتر رضوانی فر گفت: ما از روزهای نخست فروردین که آق‌قلا در استان گلستان و بعد هم خوزستان گرفتار سیل شد، در مجموعه شستا، ستاد بحران تشکیل دادیم، و امکانات لجستیکی راهسازی و ... در اختیار فرمانداری‌ها برای بازگشایی معابر و سایر موارد و رفع مشکلات سیل‌زدگان قرار گرفت.

مراکز و انبارهای دارویی ما اعم از شرکت دارویی پخش هجرت، شرکت توزیع داروپخش و شرکت پخش اکسیر در حالت آماده‌باش هستند. انبارهای دارویی ما، همه بازند تا دارو در صورت اعلام نیاز به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی ارسال، و به سرعت در اختیار آسیب‌دیدگان قرار بگیرد.

رضوانی‌فر افزود: اطمینان می‌دهم که هیچ نگرانی بابت کمبود دارو در مناطق سیل‌زده وجود ندارد و دارو در انبارها موجود است. تاکنون محموله‌های دارویی به استان‌های سیل‌زده چون گلستان ارسال شده و در شهرستان پلدختر نیز مشکل دسترسی وجود داشت که با مرتفع شدن موانع، محموله‌های دارویی به آنجا نیز ارسال خواهد شد.

اعلام آمادگی تی‌پی‌کو درخصوص کمک‌های دارویی به آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر

پس از حرف‌های دکتر رضوانی‌فر، دکتر پویا فرهت مدیرعامل تی‌پی‌کو شخصاً به میدان آمد و درباره موضوع تامین و توزیع داروهای مورد نیاز در مناطق سیل‌زده کشور به معاونان سازمان‌های غذا و دارو نامه‌ای را ارسال کرد؛ در متن نامه دکتر فرهت، ضمن ابراز همدردی با هم‌میهنان عزیز سیل‌زده در سراسر کشور آمده بود؛ به استحضار می‌رساند که شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (تی‌پی‌کو)، آمادگی دارد داروهای مورد نیاز و موجود در سبد سه شرکت توزیع داروپخش، پخش هجرت و پخش اکسیر را بدون هیچ‌گونه محدویتی در مراکز درمانی دانشگاهی استان‌های سیل‌زده توزیع نماید.

همچنین تی‌پی‌کو بیش از ۸۰۰  قلم داروی تولیدی ده شرکت زیرمجموعه خود (کارخانجات داروپخش، اکسیر، فارابی، زهراوی، کاسپین، رازک، پارس‌دارو، ابوریحان، شهیدقاضی و زاگرس فارمد) را در داروخانه‌ها و مراکز درمانی متعلق به آن دانشگاه، تا پایان فروردین ماه جاری، ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت درب کارخانه و با شرایط بازپرداخت ۹ ماهه به فروش خواهد رساند تا راه هموندی با سلامت هموطنان ارجمند هموارتر از قبل شود.

این نامه در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و خطاب به هفت تن از معاونان سازمان غذا و دارو در استان‌های سیل‌زده به نگارش در آمده بود:

  • دکتر حسین برزگر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
  • دکتر محمد صلبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان
  • دکتر رضا سپهوند معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان
  • خانم دکتر شاهماری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام
  • دکتر محمدباقر ملکپور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
  • دکتر امام‌بخش قایدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد
  • دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دکتر فرهت همچنین طی نامه‌ای جداگانه، جهت تامین و توزیع داروهای مورد نیاز در مناطق سیل‌زده کشور، مدیران سازمان تامین اجتماعی مناطق مورد نظر را نیز در جریان گذاشت.

مدیران درمان سازمان تامین اجتماعی در استان های خوزستان، گلستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه.

  • شرکت توزیع‌ داروپخش طى هماهنگی‌های صورت گرفته با نمایندگی‌های ۲۰گانه خود و هماهنگی با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكى لرستان، يك كاميون حامل داروهاى مورد نياز سيل‌زدگان استان لرستان به ارزش يك ميليارد ريال توسط مرکز توزیع داروپخش همدان را بارگيرى و به منطقه ارسال کرد.
  • نخستین محموله شرکت داروسازی زاگرس فارمدپارس تحت عنوان اقلام مورد نیاز آسیب‌دیدگان سیل‌های اخیر نیز به لرستان ارسال شد.
  • شرکت‌های توزیعی تابعه تی‌پی‌کو (هجرت، اکسیر و توزیع داروپخش) در چندین مورد دیگر، نیازهای دارویی آسیب‌دیدگان سیل را مرتفع کرده‌اند که اخبار آن متعاقباً به اطلاع مخاطبان عزیز خواهد رسید.

پایان پیام