به گزارش امور رسانه ای تی‌پی‌کو؛ دکتر محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در جریان بازدید رئیس‌جمهور از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اشاره به دستور وی مبنی بر خروج دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌های عمومی از بنگاه‌داری گفت:

شستا در این راستا مجموعه‌ای از اقدامات، نظیر عرضه اولیه سهام برخی شرکت‌ها در بورس، ادغام، واگذاری و انحلال شرکت‌های زیان‌ده را در دستورکار قرار داده است.

دکتر رضوانی فر از برنامه عرضه اولیه سهام ۳۰ شرکت در بورس برای سال آینده هم گفت:

۱۰ شرکت در زیر مجموعه‌ها در حال طی مراحل اولیه برای ورود به بازار سرمایه و بورسی شدن هستند.

وی افزود: پنج ادغام در مجموعه شرکت‌ها نهایی شده و برای سال آینده ۱۶ ادغام در جهت ایجاد ظرفیت رقابتی، کاهش هزینه‌ها و تکمیل زنجیره ارزش در دستور کار است.

با عرضه شرکت‌ها در بازار سرمایه (IPO) و انجام واگذاری‌ها، منابع حاصله صرف سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ با جهت‌گیری سهامداری و خروج از بنگاه‌داری خواهد شد.

مدیرعامل شستا درمورد اقدامات مقابله‌ای تحریم‌ها در حوزه دارو نیز گفت:

در راستای کاهش اثرات تحریم‌ها در این بخش همراهی کامل با وزارت بهداشت و مراکز درمانی صورت گرفته به طوری که فروش تجمیعی قریب ۹٫۳ میلیارد تومان دارو در ۱۱ ماهه سال جاری با رشد ۲۶ درصدی صورت پذیرفته است و برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین داروهای اساسی در سال ۹۸ انجام شده؛ به‌گونه‌ای که موجودی کالای ساخته شده برای ۴ ماه مواد اولیه برای ۵ ماه کفایت می‌کند.

همچنین کلیه خرید مواد اولیه سال آتی انجام شده که حداکثر تا پایان اردیبهشت ۹۸ به انبار شرکت‌های دارویی تحویل خواهد شد.

پایان پیام