به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ دکتر محمد همتی زلان مدیرعامل شرکت گسترش بازرگانی داروپخش از گروه دارویی تامین TPICO گفت‌و‌گویی درباره دوره سه ماهه فعالیت‌های این شرکت انجام داد و گفت: با یاری و حمایت‌های ارزشمند دکتر رضوانی‌فر، موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده‌ایم؛ با آرامش و بدون حاشیه پیش می‌رویم.

دکتر همتی گفت: با یاری و حمایت‌های ۱۰۰ درصدی دکتر رضوانی‌فر، موفق شدیم قرارداد یک میلیون دوز واکسن آنفولانزا را کنسل کنیم. (در سال ۹۶ واردات ۶۰۰ هزار دوز از همین نوع واکسن، باعث زیان بیش از هشت میلیارد تومان شده بود و بی‌شک واردات مجدد آن، موجب زیان مجدد ۲۰ میلیاردی می‌شد و ما بدون تحمل هیچ ضرری، قرارداد فوق را فسخ کردیم.)

وی گفت: در زمینه داروهای تک‌نسخه‌ای (هایتک) ما توانستیم از سازمان غذا و دارو برای اولین بار در تاریخ این شرکت مجوزهای لازم را کسب کنیم و گامی بلند در برگشت به چرخه سالم فعالیت برداریم.

شرکت ما همچنین با برنده شدن در مناقصه دارویی هيأت امنای صرفه جویی ارزی به ارزش بیش از ۴ میلیون یورو، فازی جدید در فعالیت را گشود که اثرات آن در بهبود روندهای شرکت محسوس خواهد بود.

همتی افزود: اخذ مجوز ترک تشریفات مناقصه با مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برای اولین بار در گسترش بازرگانی رخ داده است. همچنین ما موفق شدیم بخشی از پرونده‌های حقوقی راکد و سنواتی شرکت را به نتیجه برسانیم؛ و قطعاً پیگیر سایر پرونده‌ها تا کسب نتیجه مطلوب و احقاق حق شرکت هم خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری، همکاران من موفق شدند در مناقصه دارویی وزارت بهداشت (به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد تومان)، برنده شوند و قدمی ارزشمند برای سازمان خود بردارند؛ به اینها بیفزائید انعقاد قرارداد تجهیزات و ملزومات پزشکی با بسیاری از مراکز درمانی کشور و تامین ملزومات مورد نیاز آن‌ها توسط این مجموعه را.

مدیرعامل گسترش بازرگانی داروپخش گفت: دیگر قدم جدی ما، ثبت رسمی بیش از ۱۱ مورد تامین کننده عمده داروهای فوریتی و تک‌نسخه‌ای از سراسر جهان در سازمان غذا و دارو برای شرکت گسترش بازرگانی داروپخش بود؛ همینطور موفق شدیم با بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه تهیه و تامین و توزیع داروی جانبازان، و با بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی در زمینه تهیه و تامین ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی تابع آن‌ها، قراردادهایی را به امضا برسانیم.

دکتر همتی در ادامه به سایر موفقیت های شرکت خود اشاره کرد: شرکت برای اولین بار با راه اندازی بخش تجهیزات ملزومات پزشکی مسیری تازه تر را هم آغاز کرده و در حال آزمایش است و من امیدوارم در این مسیر هم بتوانیم فعالیت هایی سازنده را تجربه کنیم.

همتی درباره موانع و مشکلات هم درد دل هایی داشت: با این وصف مشکلات و موانعی هم بر سر راه شرکت ما هست؛ بدهی بانکی به مبلغ بیش از یکصد میلیارد تومان، داشتن سه فقره چک برگشتی بابت تسهیلات بانک کارآفرین و نداشتن دسته چک و عدم همکاری سایر بانک‌های کشور با این شرکت به خاطر چک برگشتی مزبور که از قبل بوده، سیستم حرکتی ما را کند کرده، اما ما مترصدیم که از این موانع عبور کنیم.

دکتر همتی همچنین در انتهای این گفتگو به مشکلاتی از گذشته اشاره کرد و افزود: یادمان باشد بدهی شرکت گسترش با بیش از ۲۴ برابر سرمایه ثبتی، و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شدن، نداشتن کارت بازرگانی و عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در سال های ۹۳ الی ۹۵ و جریمه سنگین مالیاتی و همچنین جریمه بیمه‌ای متحمل شده بر شرکت و ...، همه میراث قبل بوده و اما امروز همه همکاران من با جدیت و انگیزه بسیار در حال عبور از دوره سخت گذشته هستند و من ایمان دارم، می‌دانم که با حمایت‌های بالادستی، به زودی به منطقه آرامش و سود هم خواهیم رسید.

  • تکمله خبر در انتهای روز سه شنبه ١٣آذر ماه ١٣٩٧

موج مثبت بر گسترش اثر گذاشت

 

به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ در پایان وقت اداری روز گذشته (سیزدهم آذر ١٣٩٧) مدیران شرکت گسترش بازرگانی داروپخش توانستند با همکاری مدیرعامل هلدینگ، ۵٠میلیارد تومان از بدهی‌های خود را تهاتر و نیمی از سنگینی بار گذشته را بر زمین بگذارند.

با انتصاب دکتر محمد همتی به مدیرعاملی شرکت گسترش بازرگانی داروپخش، عزم همکاران این شرکت برای عبور از مشکلات گذشته دوچندان شده و با تهاتر پنجاه میلیارد تومان از بدهی‌های قبل، این شرکت جانی دوباره به خود گرفته و طبعا انگیزه‌هایی قوی‌تر برای فعال‌سازی بازوهای اجرایی خود خواهد داشت.

پایان پیام