به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ پروژه شهدای صنعت داروسازی تماد پنجشنبه ۲۴ آبان ماه ۹۷ در مشهدالرضا (ع) و با حضور مسئولان بلندپایه از جمله دکتر غلامرضا اصغری، ریاست سازمان غذا و دارو، مهندس مرتضی لطفی، مدیرعامل شستا، دکتر محمدرضا رضوانی‌فر، مدیرعامل تی‌پی‌کو، مهندس حمیدرضا علیپور مدیرعامل شرکت تماد، سندیکای مواد موثره و بسته‌بندی دارویی، مدیران صنعت دارو، استادان دانشگاهی و تعدادی از مدیران ارشد و هیات مدیره تماد افتتاح شد؛ به تبرک برگزاری آئین پاس‌داشت «قهرمانان ملی» ایثارگران و شهدای صنعت داروسازی کشور که دومین یادواره‌اش را تی‌پی‌کو در آذر ماه جاری برگزار خواهد کرد، این سالن جدید تولید با عنوان «شهدای صنعت داروسازی» نام‌گذاری شد.

  این پروژه با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، یکصد فرصت شغلی جدید در استان خراسان رضوی ایجاد می‌کند. با افتتاح این سه خط تولید، تعداد خطوط تولید کارخانه تماد در مشهدالرضا (ع) به عنوان بزرگترین واحد تولید ماده مؤثره دارویی در شرق کشور به ۹ خط تولیدی خواهد رسید.

با راه‌اندازی این خطوط ۱۰ محصول جدید به سبد محصولات کارخانه تماد مشهد اضافه خواهد شد. خطوط تولید مذکور مطابق با آخرین قوانین و استانداردهای GMP و با همت متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است و فرصتی برای توسعه بازارهای صادراتی فراهم آورده.

پروژه خطوط تولید مواد اولیه دارویی و محصولات نیمه ساخته در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در دو طبقه طراحی و ساخته شده است. از دلایل اجرای این پروژه می‌توان به نبود فضای کافی در تماد تهران جهت توسعه پروژه‌های جدید و پایین بودن ظرفیت تولید رانیتیدین در تماد تهران (۱۵۰ تن در سال) اشاره کرد. در طرح جدید تولید رانیتیدین به ظرفیت تولید ۳۰۰ تن در سال خواهد رسید.

اصلاح ساختار GMP در تماد تهران و ایجاد خطوط در تماد مشهد با استانداردهای جدید و روز GMP، توسعه فضا جهت محصولات جدید که در pipeline واحد تحقیقات قرار دارد نیز از دیگر دلایل اجرای این پروژه است.

پایان پیام