به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ از سی­ ام مهر تا سوم آبان  ۱۳۹۷پنجمین نمایشگاه بانک، بورس، بیمه و خصوصی سازی تحت عنوانKish Invex 2018 با حضور عمده‌ترین صاحبان صنعت و بازار سرمایه ایران در جزیره جزیره کیش برگزار شد؛ و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین TPICO که خود و تعدادی از شرکت‌های تابعه‌اش، بورسی هستند، در کنار دیگر هلدینگ‌های شستا در این نمایشگاه حضور داشت.

  شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آئین گشایش کیش اینوکس 2018 گفت: ارزش بورس و فرابورس بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که نسبت آن به تولید ناخالص داخلی حدود ۴۰ درصد است. ارزش معاملات نیز در هفت ماه ابتدای سال جاری بیش از ۲۶۸ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال‌های قبل رشدی قابل توجه داشته  است.

محمدی همچنین افزود: میزان بازدهی که سرمایه‌گذاران کسب کرده‌اند، در بورس ۹۵ درصد و در فرابورس ۹۲ درصد بوده است. معاملات بورس‌های کالایی هم از تنوعی خوب برخوردار است.

محمدی تصریح کرد: از نظر شفاف‌سازی، شرکت‌‌های بورسی، چهار مرتبه در سال صورت‌های مالی و ۱۲ مرتبه گزارش ماهانه منتشر می‌کنند و علاوه‌ بر آن، هر زمان نیاز به افشای اطلاعات بااهمیت باشد، این کار انجام می‌شود. کیش‌اینوکس علاوه ‌بر ایجاد محلی برای تعامل فعالان بازارهای مالی، باعث فرهنگ‌سازی و ارتقای سواد مالی خواهد شد.

فرناز کازرانی، مدیر منطقه‌ای سازمان بورس کیش ضمن استقبال از حضور هیات تی‌پی‌کو، گفت:

شفاف‌ترین صورت‌های مالی در بورس، مربوط و متعلق به صنعت دارو است؛ زیرا صنعت دارو، صنعتی حرفه‌ای و بسیار تخصصی و دقیق است و این نظم در مناسبات مالی ایشان در بورس هم دیده می‌شود.

کازرانی افزود: بورس کیش پس از بورس تهران، براساس ارزش معاملات، جایگاه دوم را دارد.

بازدید رسمی از تالار بورس کیش

● مدیران ارشد تی‌پی‌کو در فاصله برپایی نمایشگاه از تالارهای سازمان بورس کیش بازدید کردند.

● ابوترابی، معاونت برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت راهبردی تی‌پی‌کو با ارائه توضیحاتی، به روندهای بورسی شدن تعدادی از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین و وضعیت پذیرش در بورس اشاراتی داشت.

●  هم‌اکنون علاوه بر هلدینگ تی‌پی‌کو، ۱۴ شرکت گروه دارویی تامین، بورسی است و طی ۶ ماه آینده قرارست که ۵ شرکت دیگر تابعه، بورسی شوند. این پنج شرکت در حال طی مقدمات عرضه فرابورس هستند.

قدم بلند تی‌پی‌کو در نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸

«امضای تفاهم‌نامه سه جانبه»

● در جریان برگزاری نمایشگاه Kish Invex2018  تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه جهت «تاسیس صندوق بازارگردانی اختصاصی صنعت دارو» فی‌مابین شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (TPICO)، شرکت صبا تامین و تامین سرمایه امین امضا شد.

● سیدیاسر ابوترابی‌فرد، معاونت توسعه، بودجه و نظارت راهبردی تی‌پی‌کو به نمایندگی از گروه دارویی تامین، این تفاهم‌نامه را امضا کرد؛ خدامرادی مدیرعامل صبا تامین و باباگل‌زاده معاون تامین سرمایه امین طرفین دیگر تفاهم‌نامه بودند.

از همکاری با تی‌پی‌کو و هم‌افزایی در صنعت دارو استقبال می‌کنیم

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری البرز، دکتر اکبر برندگی از غرفه تی‌پی‌کو بازدید، و با ابوترابی‌فرد گفت‌و‌گو کرد.

دکتر برندگی گفت: در این شرایط ویژه، جای خوشحالی است که دو هلدینگ با هم همکاری کنند، و هم‌افزایی در صنعت دارو به‌وجود آید؛ ما که بسیار از چنین رویداد مهمی استقبال می‌کنیم.

ابوترابی‌فرد نیز گفت: البته با شناخت مثبتی که از شما وجود دارد، مجموعه تی‌پی‌کو هم از این اتفاق استقبال خواهد کرد. ما هم با تمام توان داریم از مشکلات پیش آمده در صنعت عبور می‌کنیم و قطعا صنعت داروی کشورمان را سرپا نگه خواهیم داشت؛ و این با هم‌کناری‌های مثبت محقق می‌شود.

حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش در غرفه تی‌پی‌کو

● دکتر انصاری لاری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش در غرفه تی‌پی‌کو حضور یافت و با توضیحات دکتر محمدرضا سعیدی عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، با این مجموعه دارویی کشور آشنا شد.

این نمایشگاه روز سوم آبان ماه به کار خود پایان داد.

 

پایان پیام