به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ دو هلدینگ بزرگ بخش عمومی ( تی‌پی‌کو) و بخش خصوصی (بهفار) در روز دوشنبه ٢٢ امرداد ماه ١٣٩٧طی امضای تفاهم‌نامه‌ای، شریک استراتژیک شدند.

این تفاهم نامه، میان دکتر محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین (TPICO) و دکتر پیام دین‌دوست مدیرعامل شرکت بهستان دارو (بهفار) و در شرکت سرمایه گذاری تامین (شستا) منعقد شد و دو مجموعه بزرگ دارویی کشور شرکای استراتژیک شدند.

توزیع سبد داروهای تولیدی در دو گروه، تولیدهای قراردادی، تولیدات مشترک، تولید تحت لیسانس، ری‌برندینگ و سرمایه‌گذاری جدید و ... از عمده تفاهمات و بندهای همکاری این دو شرکت بزرگ است.

دکتر محمد رضوانی‌فر پس از امضای تفاهم نامه در گفت‌وگو با خبرگزاری دارو و سلامت، با اشاره به این­که تفاهم نامه امضا شده بین تی‌پی‌کو و بهفار دارای چند محور اساسی است، گفت: یک محور این تفاهم نامه مربوط به توزیع محصولات این دو هلدینگ دارویی توسط شرکت‌های پخش یکدیگر است؛ پیش از این نیز دو هلدینگ، محصولات یکدیگر را توزیع می‌کردند و از این پس قرار است حجم این تعاملات به تعدادی بیشتر از اقلام دارویی افزایش یابد، ضمن اینکه توزیع برخی از اقلام دارویی به صورت انحصاری و مابقی به صورت غیرانحصاری انجام خواهد شد.
وی افزود: محور دیگر این تفاهم نامه همکاری، مربوط به این می‌شود که دو هلدینگ در مجموعه‌های داروخانه‌ای خود (سیما سلامت مربوط به تی‌پی‌کو و بیمارستان محب مربوط به بهفار) خرید و توزیع و فروش محصولات یکدیگر را در اولویت قرار بدهند.

او با اشاره به اینکه موضوع تولید یکی از مهم­ترین محورهای این تفاهم نامه همکاری محسوب می‌شود، در این باره عنوان کرد: تولید مشترک، تولید قراردادی و تولید تحت لیسانس محور دیگر همکاری بین تی‌پی‌کو و بهفار خواهد بود. در حال حاضر ظرفیت‌های خالی زیادی در شرکت‌های زیرمجموعه تی‌پی‌کو وجود دارد که قرار است از طریق تعامل با شرکت‌های چند ملیتی و وارد کردن دانش فنی تولید داروهای هایتک از طریق امکانات تولیدی تی‌پی‌کو به صورت مشترک به تولید این داروها بپردازیم؛ در این زمینه نیز تولید ٤٠ تا ٤٥ داروی پرفروش، مهم و هایتک که همگی در حال حاضر وارداتی هستند در دستورکار قرار گرفته است. متقابلاً تی‌پی‌کو نیز اگر در زمینه تولید قراردادی یا حتی تولید برون مرزی برنامه‌ای داشت از ظرفیت‌های شرکت بهستان تولید متعلق به بهفار استفاده خواهد کرد و اولویت ما در این زمینه کار با شرکای تجاری بهفار خواهد بود.

رضوانی‌فر در ادامه گفت: ری‌برندینگ محصولات طرفین و به ویژه تی‌پی‌کو نیز محور دیگر این تفاهم نامه همکاری خواهد بود. تی‌پی‌کو محصولاتی دارد که سال‌هاست در حال تولیدست، اما بعضاً در فروش و بازاریابی دچار مشکل می­شود که نیاز به ری‌برندینگ و تغییراتی در فرمولاسیون، بسته‌بندی و ... دارد که این کار با همکاری دو هلدینگ انجام خواهد شد.
مدیرعامل تی‌پی‌کو اضافه کرد: سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های ویژه نیز دیگر محور این تفاهم نامه همکاری است که در این راستا حوزه‌های خاصی مانند سرطان و صنعت پلاسما نیز تعیین شده که باید طرح‌های اقتصادی مربوط به آنها نهایی شود.

شایان ذکرست این تفاهم نامه در حضور مهندس مرتضی لطفی مدیرعامل شستا و دکتر نجفی عرب منعقد شد.

پایان پیام