به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ عصر روز گذشته، بیستم اسفند ماه ۱۳۹۶ پس از حضور نمايندگان شركا آذرى و كارشناسان وزارت بهداشت آذربايجان در ستاد هلدینگ، دکتر  محمد رضوانی فر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین TPICO در یک گفت و گوی سرپایی گفت:

● پروژه کاسپین فارمد را صبورانه پیش می بریم، و روی این پروژه حسابی ویژه باز کرده ایم.

● ایجاد حس اعتماد در طرف آذری موجب شد که ۸۵ قلم داروی سه شرکت این گروه وارد بازار دارویی همسایه شمالی کشور شود و جهشی قابل ذکر در صادرات دارو پیش آید.

● تی پی کو که از سال قبل وارد این پروژه بین المللی، مشارکت و تاسیس کارخانه تولید دارو در کشور آذربایجان شده، قطعا چشم اندازهای دورتری را مد نظر قرار داده است.

● طرف های آذری دو شرکت خوشنام یعنی شرکت سرمایه گذاری ACI و شرکت آذر سون هستند که در شراکت با ما، موفق به ثبت و راه اندازی شرکت دو ملیتی «کاسپین فارمد» شدیم.

● ارتباطات طرف آذری با مجموعه TPICO در طول سال گذشته پیوسته و مستمر بوده، به طوری که در طول ماه های اخیر و طی سفرهایی به ایران، متخصصان آذربایجانی از خطوط تولید محصول سه شرکت تابعه ما بازدید کرده و GMP این شرکت ها را تایید کردند.

● بدین ترتیب و به شکل مقدماتی ثبت محصولات سه شرکت از چهار شرکت پیشنهادی TPICO مورد تایید قرار گرفته و به سرعت پروسه صادرات روی ریل افتاده است.

● در همین فاصله تیم آدیت وزارت بهداشت آذربایجان از سه شرکت گروه دارویی تامین، یعنی شرکت های داروسازی اکسیر، فارابی و رازک بازدید و روند تایید خطوط تولید را با دقت و حساسیت طی کردند.

● خوشبختانه در این بازدیدها همکاران ما سربلند بودند و بازدید از شرکت زهراوی نیز به ابتدای سال جدید موکول شده است.

● موفقیت شرکت های ایرانی در تایید GMP و صادرات محصولات دارویی، به شکل موازی با احداث کارخانه کاسپین فارمد طی شده و می شود و رفته رفته به مراحل پایانی اش نزدیک می شود.

● ما در مسیر پیش رو چند هدف گذاری داریم، که برخورد حرفه ای می طلبد و طبعا به وقت مقتضی و با به ثمر رسیدن هر مرحله، قطعا آن را به اطلاع رسانه ها خواهیم رساند.

  شایان ذکرست سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ٩٦کمیسیون همکاری مشترک ایران و آذربایجان در وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل خواهد شد که یکی از بحث های آن پروژه مشترک ایران و آذربایجان است؛ نماینده TPICO در آن جلسه حضور دارد و کمیسیون را در جریان روند پیشرفت ها قرار خواهد داد.

پایان پیام