به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ ممیزان وزارت بهداشت کشور آذربایجان در فاصله دهه پایانی بهمن ماه ١٣٩٦ از دو شرکت گروه دارویی تامین TPICO بازدید و از لحاظ کمی و کیفی، خطوط تولید داروها را مورد ارزیابی و ممیزی دقیق قرار دادند؛ داروسازی فارابی و داروسازی اکسیر دو شرکتی بودند که مورد ممیزی قرار گرفتند و قرارست در فروردین ماه ١٣٩٧ شرکت داروسازی زهراوی نیز به عنوان سومین شرکت گروه دارویی تامین TPICOارزیابی شود.

طبق توافقات صورت پذیرفته، شرکت های یاد شده پس از تایید محصول نهایی (قرص و کپسول) کارخانه مشترک ایران و آذربایجان (کاسپین فارمد) در باکو را انجام داده و تا زمان افتتاح و آغاز بهره برداری و تولید، با این پروژه همکاری خواهند داشت.

شایان ذکرست که شرکت لابراتوارهای رازک به عنوان حلقه چهارم شرکت های گروه دارویی تامین، در آذرماه سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته بود.

باید اضافه کرد که قرارداد احداث شرکت "کاسپین فارمد" در زمستان ١٣٩٥ منعقد شده و TPICO پروژه ای مشترک در باکوی آذربایجان را تعریف کرده است. امید می رود با افتتاح این شرکت دو ملیتی، موقعیت ممتاز دانشمندان ایرانی بیش از پیش مشخص، و صادرات داروی ایران تقویت شود.

پایان پیام