به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ در نخستین گردهمایی مديران شرکت داروسازى شهید قاضی، چشم انداز فعاليت هاى اين مجموعه مهم داروسازى كشور در پنج ساله منتهى به سال ١٤٠٠ بررسى شد و كانال اقتصاد سلامت، به اين رويداد، از زواياى مختلف نگريست.

●زاويه اول؛ خبر نشست

نخستين گردهمایی مدیران شهید قاضی با هدف تبین چشم‌انداز و برنامه راهبردی پنج ساله  (مهر 1396 تا مهر 1400)، و مرورعملکرد یک‌سال قبل تمامی واحدها و تفهیم برنامه‌های سال اول برنامه استراتژیک واحدها، واکاوی چالش‌ها و مشکلات و بررسی راه‌حل‌ها و برنامه‌های بهبود و تاکید بر جاری‌سازی فرهنگ مدیریتی شرکت (که بر "خرد جمعی"، "مشارکت و کارتیمی"، "ارتقاء بهره‌وری" و "بهره‌گیری از داشته ها در جهت بهبود مستمر" استوار است)، برگزار شد.

●زاويه دوم؛ باطن خبر

در ورای این خبرکوتاه، مناسب و البته مثبت مدیریتی، طی شدن راهی چندین ساله نهفته است که بازخوانی و بازنگری آن، نه تنها خالی از لطف نیست، بلکه اهمیت این گردهمایی را نمایان می‌كند.

تا آن جا که می‌توان این گردهمایی را نه یک نقطه عطف؛ که یک سرآغاز در تاریخ چند دهه اى فعالیت این بزرگترین شرکت سرم‌سازی کشور به حساب آورد.

●زاويه سوم؛ روی دیگر جزیره آرامش

پس‌از دو دهه ثبات مدیریتی (بی‌‌نظیر در شرکت‌های غیرخصوصی)، در دهه‌های 70 و 80 و اوایل دهه 1390، سرانجام در سال 1393، شرکت داروسازی شهید قاضی با تحولات مدیریتی مواجه شد.

گرچه تقارن این تحولات؛ با کاهش تولید سرم از یک‌سو و افزایش تقاضای ناشی از طرح تحول سلامت از سوی دیگر؛ باعث به چشم نیآمدن بسیاری از نیازها و واقعیت‌های این شرکت شده بود، اما سرانجام این سه دوره‌ی نسبتاً کوتاه مدیریتی (11، 27 و 7 ماهه)، چیزی جزء نمایان شدن روى دیگر این جزیره آرامش، نبوده است؛ وجهی که بیشتر به شکل یک جزیره آتشفشانی، به چشم می‌آمد.

البته، تقصیری را متوجه فردی خاص در داخل این شرکت نبايد كرد، امّا وقتی به تعطیلی موقت برخی از خطوط این کارخانه نگاه مى شود؛ هیبتی متفاوت از اين كارخانه در انظار تمامی مدیران صنعت دارو قرار مى دهد، تا مدیرعامل بعدی متوجه سختی ماموریت خطیر خود از همان ابتداى كار باشد.

●زاويه چهارم؛ کدام مدیــــــریت؟!

اينك مهندس حمیدرضا علی‌پور سکاندارست و لاجرم در چند ماه اول کار خود؛ به جای "مدیریت تداوم تولید"، به "مدیریت باز امکان تولید" و برنامه ریزی پرداخته است.

این شرکت با الزامات سازمان غذا و دارو هم‌مسير شده و دوباره‌ چرخ‌های کارخانه داروسازی شهید قاضی، با حداکثر سرعت به گردش درآمده و وضعیت آن عادی شده است.

●زاويه پنجم؛ تمرکز بر فردا با نگاهی به دیروز

گردهمایی ده ساعته (که با حضور کلیه مدیران شرکت و حتی جانشینان آن ها) برپا شد، گزارشی از عملکرد تمامی واحدهای شرکت از سوی مدیران هر واحد ارائه، و سپس نقاط قوت و نقاط قابل بهبود هر واحد؛ به طور مجزا مورد پردازش قرار گرفت.

مدیرعامل نيز با تشریح مراحل منتهی به زمان حال، به تبین اهداف برنامه‌ریزی شده برای زمان آینده پرداخت و نقش هر یک از واحدها در تحقق اهداف را تشریح کرد.

پایان پیام