به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ علی ربیعی در گفت ‌و گو با خبرگزاری ایسنا، طرح تحول نظام سلامت را یک تجربه جدید دانست و اظهار کرد: هرچند این طرح به برخی اصلاحات نیاز دارد؛ اما این نوید را می‌دهم طرح تحول سلامت با موفقیت، عقلانیت، سخت کوشی و بدون عصبانیت به کار خودش ادامه دهد.

وی با اشاره به بار مالی تحمیلی این طرح و تاکید بر لزوم اصلاح آن، گفت: امیدوارم برای سال 1396 با منطقی کردن تعرفه‌ها و بودجه پیش بینی شده از سوی دولت و نهادهای عمومی بتوانیم منابع و مصارف را یکسان کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از واریز و اختصاص 4000 میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت ابراز خرسندی کرد و گفت: در واقع از 8000 میلیارد تومانی که دولت کمک کرده بود، امروز 4000 میلیارد تومان دیگرش نهایی شد و بین بیمارستان‌ها، مراکز خصوصی و داروخانه به نسبت‌هایی، توزیع و تخصیص می‌یابد.

ربیعی در ادامه گفت: مطالبات مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی تا نیمه خرداد تسویه شده است؛ و در عمده مراکز دولتی و در بخش های خصوصی، جلوتر هستیم و امیدواریم در موعد قانونی اختصاص‌ها صورت گیرد.

وی افزود: با محاسبه سازمان های بیمه گر خصوصی که حدود 7000 میلیارد تومان خرید خدمت انجام می‌دهند؛ می‌توان گفت که در مجموع نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، سازمان بیمه سلامت و بیمه‌های خصوصی بیش از 46 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول پول می آورندکه رقمی قابل ملاحظه است و باید آن را درست کنترل و هدایت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که سازمان تامین اجتماعی نیز بدهی داروخانه‌ها و آزمایشگاه ها را تا مهر ماه توزیع کرده است، گفت: اما امیدواریم برای بیمارستانهای دولتی که الان برایمان مهم است بتوانیم با یک منطق صحیح پرداختی، به سال جدید برویم.

ربیعی در ادامه ضمن بیان این که 68 درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش سازمان های بیمه گر بوده است، اظهار کرد: از افتخارات خود و دولت می دانم و از آن دفاع خواهم کرد که ده میلیون حاشیه نشین و فقیر ایرانی در سال های 93 و 94 و 95 بیمه شدند و خوشحالم که طرح بیمه همگانی که ما اصرار می کردیم در مجلس تصویب شد و امروز داشتن دفترچه درمان، امری اجباری است.

ربیعی تصریح کرد: همه هدف طرح تحول این بوده که فشار از مردم کم شود و ما حداقل 25 درصد هزینه ها را از جیب مردم کم کردیم و باید این مسیر را ادامه دهیم.

 وی در پایان گفت: طرح تحول پروژه ای بزرگ بود و بنده هیچ وقت نتوانستم ابعاد آن را تشریح و باز کنم؛ فشار بسیاری تحمل کردم که طرح با موفقیت پیش برود؛ سعی کردم با هر شیوه از تامین مالی و جدیت و فشار وارد کردن به بدنه طرح را جلو ببریم و فکر می‌کنم با تامین منابع مالی و صرفه جویی ها که باید صورت پذیرد این طرح با موفقیت ادامه مسیر دهد.

پایان پیام