به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به دعوت رسمی شاهین مصطفایف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است، امروز شانزدهم ژانویه 2017 در مراسمی ویژه؛ مشابه مراسم کلنگ زنی در ایران؛ آغاز مشارکت شرکت ایرانی / آذربایجانی داروسازی "کاسپین فارمد" را اعلام کرد و توافقنامه های مرتبط بین وزرا و مسئولان مستقیم پروژه (طرف ایرانی، دکتر محمدرضا شانه ساز مدیرعامل TPICO) به امضا طرفین رسید.

سهامداران اصلی این پروژه ویژه، شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین TPICOاز ایران، شرکت سرمایه گذاری آذربایجان AIC و شرکت AZERSUN از جمهوری آذربایجان هستند و بر اساس سندهای توافقنامه، محل اصلی کارخانه در پارک صنعتی  Pirallahi  واقع در شهر باکو است.

کار ساخت و تکمیل شرکت داروسازی کاسپین فارمد، چند مرحله خواهد داشت و در فاز اول، 20/6 میلیون دلار جذب این پروژه خواهد شد. همچنین قرارست در این شرکت از تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات پیشرو اروپایی در مهندسی و طراحی و اجرا استفاده شود؛ نسلی جدید از داروها، گواهی GMP در تولید و کسب دیگر استانداردهای بین المللی در دستور و سندهای آن قید شده است.

تولید بیش از 200 میلیون قرص و کپسول، 54 مواد تشکیل دهنده فعال و 84 نوع داروی متفاوت در فاز اول این رویداد مهم دارویی تعریف شده و تولید آمپول و ویال در مرحله دوم و آنتی بیوتیک ها در مرحله سوم خواهد بود. با راه اندازی این شرکت داروسازی، شغل دائمی برای نود نفر فراهم می شود.

شایان ذکرست که در این سفر، دکتر ربیعی را هیاتی متشکل از دکتر ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر، دکتر بهروز نعمتی سخنگوی مجلس شورای اسلامی و تنی چند از نمایندگان دیگر مجلس، دکتر محمدرضا شانه ساز مدیرعامل و مدیران ارشد TPICOهمراهی می کنند.

 

پایان پیام