به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ محمد شریعتی گفت: شرکت اوزان که در حال حاضر در سه حوزه تامین تجهیزات پزشکی، تولید آمالگام دندانپزشکی و واردات فوریتی دارو فعالیت می‌کند، قرارست به زودی در حوزه واردات برنامه‌ریزی شده دارو نیز فعالیت هایی را آغاز کند.
 شریعتی افزود: ما هم مانند بسیاری از شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی، مطالبات زیادی از دولت داریم که بیشتر این مطالبات، مربوط به مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی است. اشکال آن جاست که عدم پرداخت به موقع مطالبات، باعث کمبود نقدینگی مورد نیاز شده و مجبورمان کرده که از تسهیلات بانکی استفاده کنیم که بهره بالایی هم دارند. این موضوع طبعا به ضرر مصرف‌کنندگان تمام می‌شود چون قیمت تمام شده خدمات ما را بالا می‌برد. به نظر من باید در پرداخت به موقع دیون و نحوه قیمت‌گذاری فعلی صنعت دارو تجدید نظر شود.
شریعتی در ادامه اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های سازمان غذا و دارو مبنی بر محدودسازی واردات فوریتی دارو، شرکت اوزان به حوزه ثبت دارو نیز ورود کرده تا بتواند در زمینه واردات برنامه‌ریزی شده دارو نیز فعالیت کند. با این ثبت، سه داروی یادشده اوزان عملا صاحب IRC این داروها خواهد شد.
شایان ذکرست که شرکت اوزان از شرکت های تابعه گروه دارویی تامین TPICO به طور کلی ست. هم‌اکنون این شرکت، روی شناسایی داروهای هایتک مورد نیاز کشور جهت واردات متمرکز شده است که این داروها فاقد مشابه تولید داخل هستند.
 

پایان پیام