به قرار اطلاع، پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری نود متهم در زمینه قاچاق دارو و عرضه داروهای تقلبی و غیرمجاز در داخل کشور شده است.

علی نیک نفس گفت: این عملیات با مشارکت 115 کشور جهان انجام شده و در مرحله هشتم، پلیس فتا این افراد را دستگیر کرده است؛ با این دستگیری ها، دو میلیون و 600 هزار قلم داروی غیرمجاز به ارزش 81 میلیون دلار کشف و ضبط شده. 

***

بنیاد بیل و ملیندا گیتس بخشی از سرمایه خود را صرف راه‌اندازی برنامه‌ای کردند که به واسطه آن بتوان احتمال ابتلا به اچ‌آی‌وی را در افراد کاهش داد.آن ها 140 میلیون دلار از سرمایه خود را در یک برنامه به نام" اینتارسیا "صرف کردند که هدف آن ایجاد یک ایمپلنت پمپی زیرپوستی بوده که یک جریان ثابت از داروهای ضد اچ‌.آی‌.وی را در یک دوره شش یا 12 ماه به بدن می‌رساند.

 

جلسه ای با حضور مدیران عامل شرکت های برتر توزیع دارو در روز دوشنبه 13 دی ماه سال جاری به میزبانی شرکت پخش هجرت برگزار شد که در آن راهکارهای ایجاد هماهنگی در مدیریت وصول مشتریان و نحوه تعامل با دانشگاه های علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

بناست که تصمیم های اتخاذ شده در جلسه فوق به صورت دستورالعمل های اجرایی به واحدهای مربوطه در هر شرکت ابلاغ شود .

***

دکتر عباس کبریایی زاده گفت: صنعت داروی ما کمتر از 800 میلیون دلار به خارج از کشور وابستگی دارد. این صنعت قادر به تامین 97 درصد از نیازهای داروی کشور است. کبریایی زاده در معترضه ای اضافه کرده: وزیر بهداشت می‌گوید پرداخت از جیب بیماران کم شده است؛ بله، این حرف درستی است، اما این مبلغ از جیب صنعت و داروخانه های ما رفته و وابستگی شرکت‌ها به بیمه و دولت خیلی بیشتر شده است. کبریایی زاده ضمنا برای سال 96 جهش صادراتی در حوزه دارو را پیش‌بینی کرده است.

***

بهروز برومند رئیس سابق انجمن نفرولوژی ایران با اشاره به عواقب واگذاری مراکز دیالیز به بخش خصوصی هشدار داده است: واردات محصولات بی‌کیفیت ممکن است مسبب مرگ بیماران شود، و یا حداقل این که عوارض زیادی را به همراه خواهد آورد.

***

علی نوبخت در همایش کمیته های استانی بیماری های خاص گفت: در روزهای آینده جلساتی با بنیاد بیماری های خاص، وزارت بهداشت، کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار می کنیم و به مسائل و مشکلات این بیماران می پردازیم. وی در خصوص تامین داروهای بیماران خاص یادآور شده: با تصویب مجلس مقرر شد فارموکوپه نظام دارویی بازنگری شود و بیماران از داروهای به روز استفاده کنند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داده: مجلس با کمک دولت مقرر کرد که هشت هزار میلیارد تومان از بدهی بیمه سلامت پرداخت شود؛ با این اقدام تا حدی از مشکلات حوزه تامین دارو برطرف خواهد شد.

 

پایان پیام