به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ دکتر محمدرضا شانه‌ساز مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین TPICOکه در مجمع عمومی شرکت داروسازی شهید قاضی حاضر بود، گفت: گرچه اجرای طرح تحول سلامت باعث ایجاد رونق برای همه سرم‌سازی‌های در یکی دو سال اخیر شده، اما وضعیت شرکت شهید قاضی وضعیتی ویژه و استثنایی بوده است.

وی افزود: شرکت شهید قاضی در این مدت، توانست از حداکثر ظرفیت‌های ممکن استفاده کند و در سال منتهی به 31 شهریور 95، نتایجی به مراتب بهتر، هم در تولید و هم در فروش و سودآوری، نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه حاصل کند؛ که این موضوع نشانگر هنر مدیریتی این شرکت بوده است.

دکتر شانه ساز با اشاره به واردات غیرضروری سرم از کشورهایی مانند هند گفت: واردات سرم باعث خواهد شد برخی از سرم‌سازی‌های داخلی نتوانند از فرصت ایجاد شده برای رونق خود استفاده کنند و بیم آن می‌رود که این کارخانه‌ها چنان با افزایش واردات مواجه شوند که ناگزیر، محصول خود را با تخفیفات و جوایز به فروش برسانند که زیبنده صنعت داروی کشور نیست.

 وی در همین حال تاکید کرد: البته شرکت داروسازی شهید قاضی هم به دلایلی که ذکر شد و هم به جهت اجرای یک پروژه نوین (با افزایش سرمایه‌ای که از تکالیف امروز مجمع بود)، آینده بهتری خواهد داشت.
 
دکتر شانه ساز در خصوص پیوستن شرکت داروسازی شهید قاضی به بورس نیز افزود: هم اکنون این شرکت مراحل کشف قیمت را طی می‌کند، و طبعا داشتن سهامداران متعدد، موجب شده که کار انتقال با طمانینه صورت پذیرد.

 

پایان پیام