آذروش مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران گفت:

هم اکنون دارو به طرز بسیار مناسبی با هماهنگی صاحبان کالا در انبارهایمان دپو شده است. صاحبان دارو و مواد اولیه دارویی وارداتی از وضعیت سردخانه های ما مطلع و راضی هستند.

***

شرکت لابراتوارهای رازک (سهامی عام) موفق به اخذ 13 پروانه جدید از سازمان غذا و دارو شد.

لیست پروانه های اخذ شده بدین شرح است:

کپسول دابیگاتران 150 میلی گرمی، کپسول دابیگاتران 110 میلی گرمی، کپسول دابیگاتران 75 میلی گرمی، قرص فبوکسوستات 40 میلی گرمی، قرص فبوکسوستات 80 میلی گرمی، قرص انتریک کوتد مزالازین 500 میلی گرمی، قرص متفورمین 1000میلی گرمی،قــرص پیــوسته رهش تئــوفیلین 200 میلی گــرمی،ژل ایبوپروفن 5%، قرص رزوواستاتین 40 میلی گرمی، قرص رزوواستاتین 20 میلی گرمی، قرص رزوواستاتین 10 میلی گرمی ، قرص رزوواستاتین 5 میلی گرمی.

***

رسول دیناروند در مصاحبه‌ای رادیویی گفت:

مصرف سالانه دارو در ایران در حال حاضر حدود چهار میلیارد دلار است و در همین حال با فرض وجود بیست میلیون خانوار ایرانی، می توان نتیجه گرفت که مصرف سالانه داروی هر خانوار ایرانی حدود 200 دلار خواهد بود.

***

ورونیکا اسکوورتسوا، وزیر بهداشت روسیه از ساخت دارویی منحصر به فرد برای درمان سرطان در این کشور خبر داد و افزود: داروی جدید، نتایج شگفت انگیزی در درمان ملانوماهایی دارد که به مرحله متاستاز رسیده اند. آزمایش های کلینیکی این داروی جدید نیز با موفقیت در حال انجام است.

 گفته می شود: داروی جدید ضد سرطان روسیه اثر بسیار خوبی در نابودی انواع غدد بدخیم سرطانی از خود نشان می دهد و جلوی رشد غدد گوناگون سرطانی را به خوبی می گیرد. روسیه همواره به دلیل اتخاذ سیاست هایی ویژه از انتشار جزئیات تحقیقات پزشکی در زمینه ساخت و درمان داروهای خاص به دلیل آنچه که احتمال کپی برداری کمپانی‌های غربی می‌خواند، خودداری کرده است.

***

دکتر اکبر عبدالهی اصل گفت: در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از داروهای تولید داخل با کیفیت، برای واردات داروهای مشابه تولید داخل محدودیت و سقفی مشخص تعیین شده است.
برخی از شرکت های دارویی حتی فراتر از تسهیلات در نظر گرفته شده متقاضی واردات هستند و مقاومت سازمان غذا و دارو موجب اعتراض آنها شده است. وی افزود: البته برای داروهایی که مشابه تولید داخل ندارند محدودیت خاصی نداریم و مشکلی در ترخیص این داروها در گمرک وجود ندارد.

 

پایان پیام