به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ صبح روز هفتم شهریور ماه 96 نشستی مشترک با حضور دکتر محمدرضا شانه ساز مدیرعامل TPICO، حجت الاسلام اخترى دبير بنياد مجمع جهانى اهل بيت، دكتر نيكنام مشاور وزير بهداشت و دکتر عباس کبریایی زاده رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در انبار مركزى شركت پخش هجرت برگزار شد.

این نشست به مناسبت اختصاص بخشی از فضای انبارهای پخش هجرت به دپوی داروهای اهدایی به  بنياد مجمع جهانى اهل بيت برگزار شد؛ دکتر شانه ساز ضمن خیر مقدم به میهمانان گفت:

  خوشحاليم كه مى توانيم سهمى كوچك در راه كمك به مردم نيازمند برداريم و از همكاران خودم در شركت پخش هجرت تشكر مى كنم، ما متناسب با اتفاقات منطقه آماده كمك هستيم و اين اقدامات را يك رفتار اخلاقى می دانیم که برای کاهش آلام انسان های نیازمند برداشته می شود؛ من اميدوارم اين قدم كوچك از مجموعه ما قبول حق تعالى شود.

سپس حجت الاسلام اختری ضمن برشمردن نحوه و نوع فعالیت های بنیاد مجمع جهانی اهل بیت، گفت: اين كار شما در دستگيرى از نيازمندان، يك كار خدايى است، ضمن آن كه حوزه دارو، حوزه اى ارزشمند براى نجات و شفاى انسان هاست. ما با ١٤٠ كشور و پيروان اهل بيت در ارتباطيم و با جمعى به عنوان پزشكان بدون مرز همكارى مى كنيم و مى كوشيم در حد استطاعت خود از  رنج انسان ها و به ويژه نيازمندان بكاهيم؛ کمک های شما، کمک هایی بزرگ است و به دلیل رخدادهای منطقه، مورد استفاده های فوری قرار می گیرد.

در ادامه این نشست دكتر نيكنام سخن گفت: با ابتكارى كه بنياد مجمع جهانى اهل بيت، براى تشکیل مجمع پزشكان بدون مرز انجام داد، که به تازگى هم همه مراحل ثبت قانونى اش طى شد، نياز فورى آن به دارو در اولويت قرار گرفت، به ويژه موضوع و حوداث يمن، كه نيازشان به دارو كاملا محسوس است و در اولويت. بدينوسيله از اين حركت دكتر كبريايي زاده، دكتر شانه ساز و همكاران شركت پخش هجرت و كمك فورى انجام شده سپاسگزارم و انشالله اين تعامل، سرآغاز همكارى هايي مستمر در جهت تامين نيروى انسانى، احداث دانشگاه، و بحث هاى آموزشى در موضوع دارو هم بشود.

دكتر كبريايی زاده آخرین سخنران این نشست بود که ضمن بر شمردن تاريخچه اى از صنعت داروى ايران از قبل از انقلاب تاکنون، گفت: در مجموع در كل كشور ٣٥ درصد توليد علم توسط داروسازها و شيميست ها اتفاق مى افتد، امروز اين علم رشدى بسيار خوب در كشور داشته است و ...؛ ولى با همه اتفاقات خوب و مثبت، اين روزها حال اين صنف به دليل نگاه هاى تخريبى چندان خوب نيست.

اميدوارم آن فضاى تخريب كه متوجه صنعت داخلى است، به زودى مرتفع شود و توجهى جدى به كاستى ها صورت پذيرد. ما داشته بزرگى از صنعت دارو به دست آورده ايم، و اين اهداها مى تواند فقط گوشه اى از زكات توفيقات ما باشد. ما آمادگى كمك هاى بيشترى داريم و آماده ايم بحث آموزش در حوزه داروسازى را هم راه بيندازيم.

شایان ذکر است که در پايان این مراسم ضمن بازدید از محیط اختصاص یافته به دپوی داروهای اهدایی به بنیاد مجمع جهانی اهل بیت، به ابتكار مديران پخش هجرت و به مناسبت روز داروساز از داروسازان حاضر در نشست تقدير به عمل آمد.

پایان پیام