به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما‌)‌ با حضور دکتر عباس کبریایی زاده رئیس سندیکای‌ صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران و جمعی از اصحاب رسانه در موزه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
رئیس سندیکای‌ صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران در نشست خبری پانزدهم شهریور 1395 دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) گفت: بدون اغراق صنعت داروسازی یکی از مصداق‌های علمی در اقتصاد مقاومتی است و این صنعت به جامعه سلامت و کشور خدمات مهمی ارائه می‌دهد.
رئیس سندیکای‌ صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران با بیان اینکه این صنعت در دوران جنگ حمایت کاملی از کشور داشته، افزود: صنعت داروسازی یکی از مهمترین حامیان نظام سلامت و ارتقای شاخص بهداشت در کشور بوده و این صنعت قادر است مواد اولیه دارویی را در داخل ایران تولید کند  .
کبریایی زاده ادامه داد: اگر مولکولی‌ در دنیا معرفی شود، چند ماه بعد صنعت داروسازی کشور قادر است آن را تولید کند و این قابلیت را داریم که به صورت دانش‌ محور داروهای مختلف را به کشور و دنیا عرضه کنیم.
وی یادآور شد: در دنیا دارویی وجود ندارد که در ایران امکان تولید آن نباشد؛ به تازگی هم صنعت بیوتکنولوژی مطرح شده که جزء صنایع پیشرفته در توسعه دارویی محسوب می‌شود؛ و ما توانایی هایی در این حوزه بدست آورده ایم.
رئیس سندیکای‌ صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران عنوان کرد: صنعت داروسازی در کشور توسعه یافته و امروز یکی از بزرگترین سبدهای بیوژنتیک‌ در کشورست؛ به طوری که بیش از 98 درصد نیاز دارویی کشور به وسیله شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.
وی اظهار کرد: نمایشگاه دارویی این فرصت را به ما می‌دهد تا بازار‌های بیشتری را در کشورهای منطقه از آن خود کنیم و در حال حاضر 500 میلیون دلار سرمایه در بازار کشور های منطقه وجود دارد، که اغلب خواهان داروهای ساخت کشورمان هستند.
کبریایی زاده گفت: یکی از مهمترین شبکه‌های توزیع دارو در منطقه متعلق به کشور ماست و خوشبختانه دسترسی افراد مختلف به دارو بسیار آسان است.
وی تأکید کرد: امیدوارم نمایشگاه ایران فارما، فقط محل عرضه و معرفی مشتریان نباشد، زیرا که در حاشیه این رخداد، اتفاقات مهم دیگری نظیر برپایی 15 کارگاه تخصصی به وسیله انجمن‌های علمی با موضوعات مختلف روز دنیا، از جمله نوآوری مدیریت داروسازی و اقتصاد دانش‌بنیان بیوتکنولوژی، سلول‌ درمانی و ... هم برگزار می‌شود.
رئیس سندیکای‌ صاحبان صنایع دارویی انسانی ایران ادامه داد: حضور دانشجویان داروسازی در نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دارویی، یکی دیگر از ویژگی‌های این رخداد علمی است که چهارده هزار و 250 نفر در آن ثبت‌نام، و 1200 مهمان خارجی از 31 کشور دنیا نیز در آن حضور خواهند یافت.
دکتر کبریایی زاده تصریح کرد: حضور قریب به 600 شرکت در نمایشگاه ایران فارما، نشان می‌دهد که صنعت داروسازی کشور به سمت توسعه دانش‌بنیان پیش می‌رود. 
وی گفت: نگاه ما به این نمایشگاه یک رخداد علمی، فرهنگی و صنعتی است زیرا پنجاه درصد مواد اولیه و شیمیایی داروها و صد درصد مواد اولیه بیوتکنولوژی در داخل کشور تولید می‌شود.

 شایان ذکرست که شرکت دارویی تامین TPICO حضوری قدرتمند در این نمایشگاه خواهد داشت و 25 شرکت تابعه این گروه دارویی ضمن عرضه محصولات خود، پاسخگوی داروسازان، پزشکان، مهمانان و مراجعان دومین نمایشگاه بین المللی ایران فارما خواهند بود. این نمایشگاه از 24 تا 26 شهریور ماه 1395 در محل مصلای تهران برگزار می شود، و علاقمندان و شرکت کنندگان در آن می توانند با مراجعه به سایت ایران فارما، ضمن دریافت اطلاعات مهم، در خصوص ثبت نام نیز اقدام نمایند.

 

انتهای پیام