به گزارش امور رسانه تی پی کو؛ محمود نجفی عرب عضو سندیکای صنایع داروهای انسانی در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا به انعقاد قراردادهای تجاری با داروسازان خارجی اشاره کرد و گفت: در بخش دارو، قراردادهایی را با چند شرکت خارجی منعقد کرده‌ایم که البته هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

نجفی‌عرب با اشاره به انعقاد قرارداد با یک شرکت آلمانی در هفته گذشته برای سرمایه‌گذاری در پالایشگاه پلاسما، بیان کرد: در این پروژه قرار است شرکت آلمانی به میزان 17 درصد  مشارکت کند که البته فاز اجرایی آن زمان‌بر است.

عضو سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران درباره‌ جزئیات و رقم سرمایه‌گذاری این پروژه نیز تصریح کرد: هنوز میزان سرمایه‌گذاری مشخص نیست و ابتدا باید تیم مهندسی مشاور برای این کار مشخص شود، اما اگر قرارست که حدود 700 هزار لیتر پلاسما از طریق این پالایشگاه تولید شود به نظر می‌رسد که حجم سرمایه آن به حدود 200 میلیون یورو خواهد رسید.

نجفی‌عرب با بیان این‌که راه‌اندازی این پروژه می‌تواند نیاز داخل را تامین کرده و در زمینه صادرات نیز ما را یاری کند، اظهار کرد: پروژه خوبی است و عواملی که دست‌اندرکارند باید کمک کنند تا قرارداد آن اجرا شود. در عین حال بستگی دارد که شرایط کشور از جمله مسائل سیاسی و کلان اقتصادی چگونه پیش رود.

عضو سندیکای صنایع داروهای انسانی ایران با بیان این‌که همکاری مشترک با یک شرکت دانمارکی نیز برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: این شرکت قرارست در زمینه‌ تولید انسولین در کشور به صورت 100 درصدی سرمایه‌گذاری کند که اگر این پروژه به مرحله‌ اجرا و بهره‌برداری برسد، هم نیاز داخل تامین خواهد شد و هم می‌توانیم انسولین صادر کنیم.

به گفته وی، قرارداد دیگری هم با داروسازان فرانسوی بسته شده که در مراحل مقدماتی است.

انتهای پیام