به گزارش امور رسانه ای تی پی کو؛ نشست خبری پانزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران که صبح شنبه سی ام امرداد ماه 1395 برگزار شد، با حاشیه ای در زمینه تصمیم وزارت بهداشت برای ایجاد داروخانه های طبیعی همراه بود.

دکتر محمدرضا شانه ساز رئیس انجمن علمی داروسازان ایران از تصمیم غیرکارشناسی وزارت بهداشت گلایه کرد و گفت: تاسیس این قبیل داروخانه ها باعث آشفتگی در نظام دارویی - درمانی کشور خواهد شد؛ در واقع وزارت بهداشت با این کار، به تخلفاتی که در برخی عطاری ها اتفاق می افتاد، جنبه ای رسمی بخشیده و در اصل، سرپوشی قانونی بر تخلفات تازه در فروش دارو در داروخانه های گیاهی می گذارد! 

دکتر شانه ساز با عنوان این مطلب که ما با اصل طب سنتی و ارزش های نهفته در آن هیچ مخالفتی نداریم؛ افزود: نگرش وزارت بهداشت در تاسیس داروخانه های طبیعی و گیاهی درست نیست؛ و این تصمیم، مشکلی را حل نخواهد کرد، این اتفاق، نوعی موازی کاری بیهوده است و در آینده، نظام دارویی - درمانی کشور تهدیدات جدی ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: بی دلیل وارد بحثی شده ایم که دامنه دارست و در ادامه راه، به دلیل مشکلات شدید اقتصادی که گریبانگیر داروخانه های گیاهی خواهد شد، نمی توانند به حیات خود ادامه بدهند؛ این داستان فقط فشاری افزون بر دوش نظام سلامت است و هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

انتهای پیام